Autostani lähtee ylimääräinen ääni, samanlainen kuin kuorma-autosta peruutettaessa, ja nopeutuu mitä lujempaa ajan. Olisiko kivi

tai nasta jossain jarrulevyjen välissä vai mitä vikoja voisi olla. Pitäisikö viedä korjaamolle vai korjaantuuko itsellään?

Avainsanat: viheltävä ääni autossa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.03.2010 - 19:41

Vie vaan korjaamolle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.03.2010 - 20:16

Autosi on vietävä tutkittavaksi..mikä siinä on ..että saa vian kojattua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 20:28

ylimääräinen ääni autossa voi johtua niin monesta seikasta.
jarruttaessa tiedät onko joku kivi tms sellainen jarrulevyissä.

mutta varmaan tiedät ettei viallisella autolla saa ajaa, vaarannat liikennettä ja teet itsellesi isomman korjaamolaskun,
mitä kauemmin ajelet.

oletko tsekannut onko kaikki ikkunat kiinni, ettei se ujellus/vihellys tule ikkunanraosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 20:42

Vieppä autosi reerattavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 20:45

Niin ja autoista ymmätämätön kun olen voisin epäillä korviasikin.
Minulla kesäillan valssi soi kerran korvissa 2 viikkoa taukoamatta, silloin vika oli korvissa.
No tämä vain leikkinä viisaimpien vastausten joukkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.03.2010 - 20:58

Ylimääräiset äänet saattavat kuulua mistä vaan, korjaamo on paras neuvoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 21:06

"kuorma-autosta peruutettaessa" on vähän huono kuvaus ? niisä kun on yleensä se piip-piip varoituääni ;-) mutta...
Renkaassa oleva pikku kivi naksuu - naputtaa nopeuden mukaan, se kuluu pois tai irtoaa vauhdissa ja yleensä lentää perässätulijan tuulilasiin.
Jarrulevyn ja jarrupalan välissä oleva hiekanjyvä sihisee tai vinkuu ja ääni muuttuu jotenkin aina kevyesti jarrutettaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 21:14

Taitaa olla huollon paikka.