Tarkkailetko kolestrooliasi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.03.2010 - 08:49

Tarkkailen ja se on pysynyt alle 3, vaikka elämän tavat eivät ole kovin terveelliset.

Kysyjän kommentti

Onnekkaita joilla tuollainen arvo.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.03.2010 - 08:52

En minä, mutta hoitava lääkärini. Minulla on äitini puolelta geeni joka nostaa kolesteroolini arvot yläkanttiin, ja kuitenkin hyvä kolesterooli on tosi hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 08:59

En suuremmin tarkkaile. Pillereitä syön ja niiden vaikutus on todettu, joten näin mennään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 09:01

On jäänyt vähemmällä tuon kolestorin tarkkailu.Ei ole koskaan mitattu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 09:17

Tarkoitat että itse jollain tapaa sitä pystyy tarkkailemaan (mittauksella).... ei ole välineitä tarkkailla kolesteroliarvoja. Työterveyshuollossa määrävuositarkastuksen yhteydessä myös tuo asia tarkistetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 09:42

Hieman taitavat olla koholla, mutta kuulemma hyvää kolesteroli enemmistönä. En tarkkaile, enkä ole huolestunut. Kaikki muut arvot ovat ok, eikä lääkärikään alkanut näistä sen enempää "naputtamaan".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 09:56

Arvot ovat kohdallaan, lääkkeitä käytän,mutta nekin sain puolitettua kun pudotinpanoani 28 kg.
Olin aika leveä pysti silloin. Ja minulla on se verraton kokemus,että valkosipulin kynsi päivässä
alentaa kolesterolia. Älkää karkotko, en ole sitä vielä tänään ottanut valkosipulia.
Punariisistä paljon kirjoittavat,mutta kun on rotanmyrkky Marevan, niin ei saa stä käyttää.
Suo siellä, vetelä täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.03.2010 - 09:57

Ei sitä itse pysty muuten tarkkailemaan, kuin katsomalla mitä syön. Ruokavaliolla putosi vajaa seitsemästä sinne neljän paikkeille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.03.2010 - 10:04

En säännöllisesti käy kokeissa. Jos jostain syystä otetaan kokeita, niin siinä se sitten tulee samalla. Ei ole huolta vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 10:26

Kyllä tarkailen käyn joka vuosi kontrollissa verenpaineeni takia. Ja vuosittain otetaan verenkuva ja muita kokeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 10:45

Kyllä sitä vähän pitää tarkkailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 12:59

En tarkkaile.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 13:17

Kyllä käyn jatkuvassa kontrollissa..kun oli korkealla 7,8..ja punariisin avulla saanut laskemaan..nyt oli viimekerralla..3,8....ja ruokavalio on kyllä mukana..punariisin lisäksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 16:28

Kyllä, sillä en halua kolestroliarvojeni kohoavan liian korkellei ja joutua lääkityshoidolle sen pitämiseksi hyvissä lukemissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 16:59

Yritän varoa rasvoja ruuassani ja liikunta on harrastukseni. Muuta en voi kolesteroni tarkkailun eteen tehdä. Terveystarkastuksissa nykyään otetaan sekin tieto sitten selville ja olen alle 4 pysynyt rasvoissani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 17:00

Aina kun on tilaisuus. Onneksi OK ja hyvää enemmin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 19:06

Tarkkailussa on. Käyn kokeissa säännöllisen epäsäännöllisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 19:42

Lääkärini määrää kokeisiin ja käytyäni hän tarkkailee puolestani, eikä toistaiseksi ole määrännyt lääkkeitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 19:53

Työterveystarkastuksen yhteydessä se viiden vuoden välein mitataan ja hyvissä lukemissa on aina ollut. Katson jonkin verran syömisteni perään, että pysyykin tarpeeksi alhaisena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 20:33

viimeksi oli kolesteroliarvo 8,
olen kokeillut jos jonkinlaisia kolesterolilääkkeitä,
ja vaikka söisin kiviä ja joisin vettä, ei laske.
liikun paljon,syön terveellisesti.
geeneissä se on.
kontrolli on määrätty, mutta enpä ole käynyt,
koska tiedän sen nuhdesaarnan lääkäriltäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 21:29

Harvemmin.