Mistä tulee sanonta "helppo nakki"?

Lisätty: 18.03.2010 - 13:08

Juu,kaikki tietää mitä se tarkoittaa,mutta mistä sanonta on TULLUT ja jäänyt "kansan suuhun"?

Avainsanat: läänin veijari kenties...?ei oo ei tuu...naantalin plikka leakin lauloi joskus...;-)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.03.2010 - 21:45

Mielestäni se on itsevarman henkilön lausuma jostakin työstä, mitä kaveri ei osaa tehdä.
Ja eiks miehet esim, sano, että se on helppo nakki, tarkoittaen jotakin naispuolista henkilöä.
Siis helppo valloittaa, miksei toisinpäinkin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.03.2010 - 20:54

Helppo nakki on sama kuin höyrymakkara lihapiirakan välissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.03.2010 - 22:25

Jotkut miehet sanoo naisesta niin, joka on heidän mielestään helppo iskettävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 23:08

Helppo nakki on mies, joka on helposti vietävissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.03.2010 - 23:41

Ei harmainta aavistustakaan. Näitä lentäviä lauseita, joku jonkun helpon homman yhteydessä tuumannut että olipa helppo nakki ja siitä sitten jäänyt voimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 08:24

helppo nakki on kyl niin helppoo nakin laittoo.... ei tarvitse edes kuoria niitä voi syödä ,kylmänä sekä kuumana...munakkaassa,kastikkeessa,keitossa, höyrytettynä tai paistettuna ...jot helppo on nakki ...eikös ... :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 08:36

Helposti huijattavaa tai helposti mihin tahansa mukaan lähtevää se tarkoittaa. (naisia yleensä). Helppoa tilapäisiskettävää naista se useimmiten tarkoittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 10:02

Olen Ahmatin ,kanssa samamoilla linjoilla....Tarkoittaa yleensä(naista) joka on pelppo houkutella matkaan..eli sellaisia(yleisiä naisia)..lähtee joka miehen matkaan,kun vaan vinkkaa..Sitten miehet toteavat olipas helppo nakki..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 11:09

tästä varmaan löytyy monta versiota... nakki on helppo eines valmistaa. eli kun joku asia on helppo -on se helppo nakki. nakilla tarkoitetaan juuri kyseistä asiaa/toimintoa/tms.
joskus nakista on puhuttu myös vastakkaisesta sukupuolesta. jos joku on helppo tapaus niin se on myös helppo nakki saada sänkyynsä. ja silleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 12:25

Käytän sanontaa lähinnä jostain asiasta tai tekemisestä, joka on helppoa minulle. Tosin käytän myös lontoon piece of cake- ilmaisua melkeinpä enemmän.

Helppo nakki-juttu on ollut ehkä joskus nuoruudessani (kymmeniä vuosia sitten) käytössä sellaisista leikkisistä ihmisistä, joita tuossa aiemmin mainittiin. Ei enää juurikaan käytössä siinä tarkoituksessa.