Minä rakastan muumi juttuja. Kuka hahmoista on parhain??

Avainsanat: lindgren astrid muumi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.03.2010 - 19:26

Nuuskamuikkunen, vapaa ja huoleton oikea kulkuri.
Ei anna tavaralle mitää arvoa, antaa ajan kulua jouhevasti, ja pystyttää
telttansa missä ja milloin vain.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.03.2010 - 17:11

Pikku Myy,
olen just ite sellainen känkkäränkkä !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 17:26

Minä en niitä Muumi-laakson asukkaita pysty paremmuusjärjestykseen laittamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 18:45

No muumipappa tietenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 19:07

Kyllä se on se hömelö Nipsu - repussani keikkuu kyllä Nuuskamuikkunen jolla on todella hienoja ajatuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 19:29

Nuuskamuikkunen ja Tuutikki ovat suosikkejani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.03.2010 - 19:41

En pysty kertomaan, kun olen niin vähän muumeja lukenut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 19:51

En ole muumeihin perehtynyt..vaikka olen ostanut pyyhkeitä lahjaksi..tyttären lapsille..ei ole omaa suosikkia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 19:56

Minä olen muumineiti, kaikki aina kohdallaan, etutukka ja koru nilkassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 20:39

Minä rakastan myös joka ainoaa muumi hahmoa. Filmit ovat ihania, niitä jaksaa aikuinenkin katsoa lapsen seurana. Mukit ovat kauniita, tänään tarttui kauppareissulla uusi hosuli muki kärryyn. Testin olen tehnyt, ja siinä sain tulokseksi olevani Nipsu. Joten Nipsu minä silloin olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 20:59

Haisuli

Lisätty: 17.03.2010 - 21:02

Tyttäreni osti joululahjaksi tyynyliinat ,munulle haisuli ja avopuolisolleni pikkumyy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 22:41

Muumi-mamma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.03.2010 - 23:16

En ole muumien ystävä mutta pikku Myy on jäänyt mieleen siitä vähästä mitä olen katsonut sitä sarjaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 00:02

Ei oikeastaan ole lempihahmoa, mutta ehdoton suosikkikirjani on Muumipappa ja meri. Siinä on upeaa kerrontaa, kaihoa, draamaa, komedia.... tosin kaikki kirjat ovat useasti läpi luetut.

Aloittajan avainsanoihin puuttuakseni, Muumithan ovat suomalaisen Tove Janssonin käsialaa.
Ruotsalainen Lindgren on mm. Peppi Pitkätossun ja Vaahteramäen Eemelin luoja.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Astrid_Lindgren, fi.wikipedia.org/wiki/Tove_Jansson

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 13:35

Muumeja ei voi laittaa paremmuusjärjestykseen. Tai siis minä en voi.

Muumeista saa ammennettua elämän viisauksia itse kukin... Persoonat aivan mahtavia.

Muumitestissä olin joko Muumimamma, Hemuli tai Nuuskamuikkunen, jokin neljäs vielä, mutta en muista.