Minä sain tänään uuden diagnoosin ihoni ongelmiin, Psoriasis on nyt minulla. Hyvät lääkkeet sain ja voiteet, arveluttaa vain tämä.

TREXAN 10 MG 2 tbl. Vain kerran viikossa nyt otan alkuun ja kontrollissa joudun käymään joka kk, syövän hoitoon käytetään myös, onko muilla kokemuksia tästä lääkkeestä ?

Avainsanat: trexan sivuoireet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.03.2010 - 14:56

Yhdellä lähisukulaisella on Trexan-lääkitys ollut pitkään kroonisten niveltulehdusten takia. Koska lääke estää tai hidastaa solujen uusiutumista, täytyy muistaa, että esim. haavat tai muut vahingot paranevat tavanomaista hitaammin. Älä siis kolhi itseäsi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.03.2010 - 14:17

Välttele aurinkoa. äitini iho oli sodella huonossa kunnossa kaikkine suola ym. hoitoineen. Noni mehu on ollut ihme kyllä hyvä apu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 14:24

mulla niskassa psoria,hankala hoitaa,mutta yritän kestää kutinan tai raavin varovaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 14:41

oi oi , inhottavaa nuo sairaudet, kälylläni on kans , mut en muista mitä lääkettä syö, mut välillä on parempaa päivää sen suhteen ja toisinaan huononpaa , mut m uistanko nyt oikein, et etelän aurinko ois hyväksi tai aurinko yleensä , en nyt ihan varma tuosta asiasta....jaksamisia teille kaikille sen sairauden kanssa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 15:14

Lisäisin noihin edellä mainittuihin, että olut ja viini ei ole eduksi,
En tiedä käytätkökään niitä, mutta kirkasta voi paremmin käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.03.2010 - 15:55

Ohhoh. Aika hurjan lääkkeen sait heti alkuun psoriin. Itselläni on tavallisen lisäksi myös märkärakkulainen joita hoidetaan perusvoiteella sekä kortisoniliuoksella. Ei siis ole kokemusta tuosta lääkkeestä. Ilmeisesti sinulla on laajalti sitä psoria ihossasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 19:04

On kyllä ikäävä siraus tämä psoriasis...veljen pojalla on tosi paha..on koko vartalossa,mutta en tiedä hänen lääkityksestä..Ei tarvinun käydä armeijaa..sai vapautuksen..Toivon mukaan saat lääkeistäsi avun..