Karmea uutisointi Iltalehdessä

www.iltalehti.fi/uutiset/201...3_uu.shtml

Kyseessä siis pienten lasten kohtaamasta väkivallasta perheessä, järkyttävää.
En voi käsittää sitä mitä liikkuu sellaisen aikuisen päässä joka lyö lastaan niin pahoin että tämä vammautuu, tai pahimmassa tapauksessa kuolee. Näitähän uutisoidaan silloin tällöin, taitavat olla vaan jäävuoren huippu:(

Avainsanat: väkivalta lapsi perhe iltalehti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.03.2010 - 14:48

Lasten pahoinpitely on aina ja kaikissa olosuhteissa tuomittavaa oli tekijänä kuka tahansa ja pahoinpitelyn taso mitä hyvänsä. Näin siitä syystä että se jättää uhriinsa aina pysyvät jäljet jopa silloinkin kun pahoinpitely on "vain" henkistä eikä sen seurauksita toipuminen ole koskaan helppoa. Pahoinpitelytapausten julkituominen saattaa todellakin vähentää niiden määrää, mutta ne eivät kuitenkaan poista niitä kokonaan, kuten ei myöskään niistä saatavat rangaistukset. Lasten pahoinpitelyt loppuvat ainoastaan jos ja kun jokainen itse päättää ne lopettaa ja toteuttaa päätöksensä myös käytännössä. Vasta tämän jälkeen maailmassa on kaikilla lapsilla hyvä olla ja lasten oikeuksien tärkein artikla toteutettu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.03.2010 - 12:44

Minä olen sitä mieltä, etttä siellä päässä ei liiku minkään laisia inhimillisiä ajatuksia.
Lasten pahoinpitely ei ole missään muodossa hyväksyttävää (myös henkinen).
Näitä karmeita tapauksia on ollut aina ja tulee olemaan. Osaltaan niiden julkisuus saattaa vähentää tapauksia. Ennenhän niistä ei kerrottu, vaan pidettiin salassa.
Esille tulevat tapaukset ovat tosiaan vain jäävuoren huippu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 12:48

Tyrmistyttävää koko touhu ja nimenomaan se henkinen väkivalta aiheuttaa lapselle jopa pysyvän itsetunnon menetyksen+sitten hakkaamiset ym. lisänä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 13:00

Kauheata tämä lastenpahoinpitely, joka lapsiaan pahoinpitelee ei ole paljon älyä päässäään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 15:02

en edes pysty lukemaan tuollaista txt joka liittyy pahoinpitelyyn kohdistuu se sit ihmiseen tai eläimeen ...hiukka siin suhtees ehkä herkkä , mut en vaan pysty , enkä sen koomin katsomaan telkustakaan tuollaissia juttui ...ovat ne järkyttäviä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 15:04

Katselin tässä taannoin TV.sta ohjelmaa, miten uskonnon varjolla lapsia on pidelty pahoin.
Eräästä Leevistä koulutettiin lapsi hurmossaarnaajaa.Häntä piestiin syytettiin huoruudesta ja
hän joutui julmien rituaalien uhriksi. 4 vuotiaasta aina 18 vuoteen, jolloin hän pääsi pakenemaan.
Leevi on kirjoittanut tästä kirjankin,jonka juuri hain kirjastosta.
Kirja on uusi julkaistu 2010. Kyllähän ne uutislähteet ovat täynnä lapsien pahoinpitelyjä.
Voi kuinka moni jää ilmitulematta, liian moni. On sydäntä kouraisevaa, mikä ihmiseen silloin menee
kun hän pahoinpitelee lastaan, enkä ymmärrä muutakaan pahoinpitelyä
No nyt tuli vähän liian pitkä juttu. meitä on naapureitakin sellaisia,että jos epäilee että
jonkun lapsen kohdalla ei asiat ole hyvin, niin vetäydytään kuoreemme, emmekä kajoa.
Minäkin voin olla juuri sellainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.03.2010 - 15:43

Järkyttävää. Tällaiset pieksijät osaavat olla ulkopuolisille niin herttaisia ettei kukaan osaa edes aavistaa minkä ihminen on todellisuudessa. Ja vaikka naapuritkin kuulisivat ja olisivat tietoisia, niin jos he eivät ole täysin välinpitämättömiä, niin sitten he eivät uskalla ilmiantaa.
Hakkaajat saisivat virua mielestäni loppuelämänsä vankilassa. Ja äidit operoitava, etteivät he enää pysty synnyttämään uusia lapsia hakattavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 21:12

Karmea teko, vanhemmat heti vastuuseen, ja linnaan loppu elämäksi. Ihminen joka lasta lyö, ei tarvitse lasta.