Tanja sitten jätti eduskunnan, ja eläkkeen keräsi muutamalla työvuodella. Onko oikein?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 17.03.2010 - 08:00

Sitäkös meiltä veronmaksajilta ja äänestäjiltä kysellään. Ptäisiköhän pyrkiä eduskuntaan, ei työt paina ja palkka sekä eläke juoksee pelkästään puhumalla.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.03.2010 - 03:37

Eihän se ole oikein, eikä monen muunkaan esustajan kohdalla.
Onhan se hyvä, että kauneudella ja kansanedustajana sai palstatilaa lehdissä.
Me köyhä kansa vain saimme lukea miehistä ja lukaalin vaihdoista.
Ihmettelen ollaanks me jo niin hulluja, että kaiken maailman missit ja laulajat
sinne viemme. No onhan siellä Juha Mietokin, sanovat tietävät , että ei paljon
ole siellä esillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 08:02

Niinhän se menee kun saavat itselleen määritellä palkan ja eläketurvan. Taitaa vieläkin pitää paikkansa vanha sanonta: "Ei korppi korpin silmää nokkaise". Nykyään sentään on tietynlainen avoimmuus olemassa ja nämä asiat tulevat julkisuuteen. Tuo kansanedustajan palkka lienee kohtuullisen oikealla tasolla, mutta muut korvaukset (kaikista ei ole tietoa) jä eläke-etuudet ei tahdo aina olla ymmärrettävissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 08:20

Yksinkertaisesti ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 09:05

Eduskunta ei ole vankila missä pitää olla elinkautisessa.Nuorinainen haluaa tehdä muutakin elämässään ja siihen on hänellä oikeus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 09:20

no hyvähän se on , et tiedetään mihin veroeuromme menevät .. ja jos herrojen eläkkeisiin ei riitä ekuja , niin ainahan voidaan leikata vaix niiltä eläkeläisiltä , joille sitä eläkettä ei edes kunnolla ole ...ja et onko oikein .. EI OLE .. miks ihmees heitin pitäis päästä eläkkeelle äippä iässä ... hoitais nyt aikansa vauvvelii ja painuis kunnon duuniin maksamaan eläkkeitä niille joille se kuuluu ..eikä samalla nosta eläkettä sekä tee palkkallista duunii , minusta noin norilta pitää nostaa eläkeikä sinne missä se muilakin on, vaikka kuin ois eduskunnassa ollut ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 09:27

Hyvä sentään että viimeinkin älysi häipyä, syynä varmaan se että epäili jo itsekin läpimenoa. Edellisellä kerralla oli valinta hiuskarvan varassa. Hyvä että sentään ei nosta edustajan palkkaa turhasta, eläke on pienempi kuin palkka, onneksi. Mutta äänestäjät hänet sinne on valinneet, perusteesta ei tietoa.
Tuollaiset edustajat syövät arvoa kunnon edustajilta (maine kärsii) eli niiltä jotka hoitavat työn ja sitä kyllä parlamentissa riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 09:37

Kaikki kansanedustajat ovat vain eduskunnassa omalla asialla ei kansalaisten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.03.2010 - 10:14

Sai mennä puolestani, mutta sitä en ymmärrä että eläkettä maksetaan ennen eläkeikää. Eihän muutkaan terveet nuorehkot ihmiset saa eläkettä lähtiessään jostain työpaikasta pois. Sehän kuuluu maksaa vasta eläkeiässä. Prrrr, sanon minä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 11:31

Näin se käy valitettavasti. Tosin olis joutanu pois jo aiemmin mutta pitäähän se eläkeasia hoitaa. Onko saanut muuta aikaan kuin oman eläkkeensä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 14:48

Eihän se oikein tietenkään ole mutta hyvin todennäköisesti tekisin aivan samoin ja tyytyväisenä nostelisin hyvää eläkettä.Monikohan ei niin tekisi?Kun se ei itselle ole mahdollista niin tietysti purnaan....Jos ollaan ihan rehellisiä niin ihminen on vaan semmoinen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 18:15

Ollaanpahan tarkempia, seuraa vissa vaaleissa.Ketä äänestetään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 19:13

Kylläpä sirkkaliisa vastasi hyvin ja osuvasti!
Turha sitä Tanjaa on kadehtia kun kansa se on itse sinne halunnut. Kansanedustajien eläke-edut vaan on aika törkeät yleensä kun vertaa tavallisiin palkollisiin - onhan niillä kohtalainen palkka ja lisät + korvaukset jo ennen eläkkeelle siirtymistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 19:14

Niin.. Voi olla, että ei ollut ollenkaan Karpelan, tai mikä-nimi-nyt-sitten-tällä-kertaa-onkaan menossa, paikka eduskunnassa.Sanoisin, että turhan panttina on ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2010 - 20:04

Kyllä jousi jo lähtemään eudukunnasta...oli sellainen pikavisiitti..