Mikä on blogi? Entä mitä on rulettaa. Vaikka eilen sain 4 linkkiä, mikään niistä ei tunnista näitä sanoja.

Lisätty: 20.08.2008 - 19:49

1) Mikä on blogi?
2) Mitä on rulettaa?
3) Mitä on mesettää?
4) Onko kysyjä tyhmä, kun ei näitä nykyajan uusia sanoja tiijä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.08.2008 - 15:08

kolme ensimmäistä kohtaa tulikin jo hyvin selitettyä, kommenttini neljänteen:

Se ei ole häpeä eikä tyhmyyttä, jos ei ymmärrä näitä ajassa syntyneitä laina/slangi termejä. Hävetä saisivat ne termien käyttäjät jotka eivät kysyttäessä pysty selittämään mitä käyttämänsä sana tarkoittaa (niitä muuten on paljon) ja varsin tyhmiä ovat ne jotka käyttävät niitä yhteyksissä joissa on selvää etteivät kuulijat/lukijat niitä ymmärrä. Se ei ole coolia!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.08.2008 - 20:20

1) Blogi on verkkosivu tai -sivusto, johon yksi tai useampi kirjoittaja kirjoittaa enemmän tai vähemmän säännöllisesti niin, että uudet tekstit ovat helposti löydettävissä (yleensä sivun yläreunassa), ja niin että vanhat tekstit säilyvät luettavina ja muuttumattomina uusista teksteistä huolimatta.
2) Rulettaa tulee engl.kielisestä sanasta rule = hallita, vallita, päättää. Eli Martta rulettaa = Martta hallitsee/päättää
3) Lähettää viestejä pikaviestiohjelman välityksellä. Viettää reaaliaikaisia rupattelutuokioita tietokoneen välityksellä. Käyttää messengeriä.
4) No ei todellakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.08.2008 - 23:38

Sydämmelliset kiitokset vastauksista Martalle. Nyt sitä on taas vähän viisaampi.
T: Kysyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2008 - 11:15

Blogi on ns.päiväkirja,jonka voit luoda ilmaiseksi itsellesi esim.www,blogilista.fi
Rulettaa taas on slangia,joka tarkottaa,että seon erityisen kiinostava esim.joku bändi tms.

Lisätty: 21.08.2008 - 11:16

Mesettää tarkoittaa,kun lähettää sähköpostia.

Lisätty: 21.08.2008 - 11:18

varmasti ei ole tyhmä,jollei tiedä näitä sanoja,itsekin olen ne oppinut vasta täällä Napsussa.