Poronkusemasta tuli mieleen,osaatko tuppee? Pohjoisessa sanottiin,että tukkityömaalle ei päässyt töihin ellei osannut tuppee.

Avainsanat: osaatko tuppee

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.03.2010 - 17:04

kyllä oikea tuppi on neljästään pelattava joukkue peli,,2 vastaan 2,,peli loppuu kun joukkue on saanut 52 pistettä,,sopii aviopareille,,tulipahan muistoja mieleen,kahdestaan pelattaessa eri säännöt

Lisätty: 17.03.2010 - 04:42

tupessa jaetaan aina kaikki kortit

Kysyjän kommentti

Jeps,itseasiassa en edes muista kui sitä pelattii,mutta tuppi on nimeltään oikeesti,voi jos joskus vielä löytyis korttisakkia,mä olen ollut varsinainen korttihai hurjassa "nuoruudessa",pelannut parin pakan sambaa?!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.03.2010 - 16:33

Enpä osaa varmaankaan ja on kovin uskaliasta kertoaa tuppee sanasta sitä tai tätä.
Koivupuusta sahatusta laudasta tehty taapeli, joku ehdotti, että lihansyönnissä sanotaan toiselle
"että laitas puukko tuppee.
Onhan se tuppee lisätty n kirjaimeella ollut joku aika sitten kiivas puheenaihe.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 16:46

Olen minä sitäkin pelannut ja moneen kertaan. Hauska peli kahdelle "lapinhullulle". Yleensä iltaisin pimeän tultua kämpillä, päivän retkeilyn ja kävelyn jälkeen.
Korttipelihän se tietennii.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 22:51

Tuppi on korttipeli, johon tarvitaan vähintään kaksi pelaajaa, muistaakseni enintään neljä. Jaetaan viisi korttia ja jos oikein muistan, niin kakkoset oli kova sana. Pelasin tätä maalla Pohjoisessa aika usein lapsena, mutta siitähän on niiin kauan aikaa ja tuo venetsia tuppaa välillä vaivaamaan, etten ihan tarkkaan sääntöjä enää muista.