Uuden syntymä on vanhan kuolema?

Muistan monesti kuulleeni tuollaisen sanonnan ja joskus on pitänyt paikkansa. Luonnonlaki?

Avainsanat: syntymä kuolema

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 16.03.2010 - 09:58

Saattaa olla ihan sattumasta kyse. Tuskin se ihan noin johdonmukaisesti kuitenkaan menee.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Paljon on käynyt niin että kun uusi tulokas tulee, niin vanhempi ihminen väistyy tehden kasvutilaa pienemmälle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.03.2010 - 02:45

On sanonta, mutta tähän ei saa eikä pidä uskoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 06:38

Meidän suvussa tuo sanonta pitää paikkansa, viimeisin tapaus oli veljeni kuolema ja 2 kk sen jälkeen tyttärensä synnytti lapsen, ja on useita samanlaisia tapahtumia meidän suvussa, vanhinta lastani kun odotin , isoisäni kuoli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 08:32

No ei se aina niin käy, joten elä Ida nyt päästä moista ajatusta edes päähäsi.
Mummon taitoja tässä nyt sitten hiotaan ja oienet varpaat tarvitseva kauan vielä sukankutojaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 08:50

joo kyllä näin se menee .. itselläkin tuosta kokemuksia ... kun isä ja äiti nukkui pois , olen saanut kaksi uutta kultsipultsia , kun tytär on synnyttänyt mummin iloksi noita pikkuisia rakkaita...:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 09:02

No on vaikea mennä sanomaan tätä.Mutta olen minäkin tämän sanonnan kuullut.Tietenkin vois näin ajatella et jos toinen syntyy niin joku toinen kuolee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 09:08

Näi keväällä se pitää paikkansa,uusi lumi on vanhan surma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 09:12

En ole kuullut sanontaa aiemmin. Luulin, että on käytössä vain lumesta puhuttaessa. Syntymät ja kuolemat ovat luonnollinen asia, joskin kuolema on vieraannutettu nyky-yhteiskunnasta, lakaistu piiloon, tehty tabuksi, josta ei puhuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 09:53

"Kuolema" tarkoittanee muutosta elämässä eli kun jäin eläkkeelle työaikani kuoli ja syntyi vapaaherrataraika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 11:13

Vanhoja sanontoja on paljon. Tuo on yksi niistä. Monet pitävät paikkansa, mutta tuskin tämä.
Laki luonnon on, joskus vallan uskomaton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 11:27

Se on elämää ei sen enempää....luonnonlakia,syntymää ja kuolemaa,turha niitä on koukuttaa tai ketjuttaa.Sanonnan olen kuullut,mutta en syy-yhteyttä näe.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 11:45

Tuo sanoma pitää paikkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 12:34

Tuollaista sanontaa en ole koskaan kuullut, ei sanatarkasti noin, mutta yhdistän tuon lähinnä asioihin. Eli ihminen oivaltaa jotain joka tekee entisen käsityksen vanhaksi.

Lähteet:
vaikea selittää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 15:06

Toisen loppu ,uuden alku olen kuullut monesti .Kyllähän se niin menee kun oiken ajattelee. Ei se päätyy vaan vaituu uutteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 22:49

Olen kuulut sanonan..Sattunut sillätavalla..uusi ihminen syntynyt..ja vanhus on poisnukkunut suvusta..eli suvun lukumäärä pysynyt samana..