Mikä on elämän tarkoitus? Vai onko sitä?

Varmaan yleisimpiä ajatuksia on, että tarkoitus on lisääntyä - mutta eikö maailma ole jo liikakansoitettu muutenkin? Joidenkin mukaan tarkoitus on vain nauttia elämästä - mutta miksi sitten toisilla on siihen niin heikot edellytykset esim. kehitysmaissa?

Avainsanat: elämä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.08.2008 - 19:15

Rakastaa lähimäistäsi, niinkuin itseäsi. Elämme täällä toisiamme varten.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.08.2008 - 19:16

Jotenkin minusta tuntuu, ettet sie halua kuulla minun mielipidettäni. Olen kertonut, mitä mieltä mie oon elämästä yleensä, toisessa kysymyksessä tässä kategoriassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2008 - 19:32

Lopullista/oikeaa vastausta tähän ikuiseen kysymykseen ei saada koskaan. Se riippuu niin paljon henkilöstä, joka tätä pohtii, tunnetason vastaus siis itse kullakin. Itselläni merkitys on; kyetä nauttimaan tästä meidän monipuolisesta luonnostamme, eläimistä, ihmisistä, kaikesta mahdollisesta, oppia niistä, kerätä tietoa ja nauttia tiedon jyväsistä jakaa muille, antaa ja saada, lista on loputon....eikä vähäisin niistä ole rakkaus kaikkeen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2008 - 09:06

Mielestäni elämän tarkoitus on se että saat tehdä mitä ikinä olet tahtinut, siis lupaa kysymättä.. ja jos viittaan vanhaan kirjaan niin sehän sanoo: elämän tarkoitus on lisääntyä ja täyttää maa. ...:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2008 - 11:23

Elämä on elettävä loppuun asti.On vastoikäymisi,ilon,riemun ja onnen kokemuksia.On arkipäiviä ja juhlapäiviä.Elämä on siis tarkoitettu elettäväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2008 - 14:26

eiköhän elämän tarkoitus ole etsiä ja löytää elämälleen tarkoitus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2008 - 16:27

Elämän tarkoitus on elää muitten ihmisten kanssa niin, että tuottaa heille aina joskus iloa, eikä kamalan usein surua; ja että yrittää ystäviensä kanssa ymmärtää, mikä tässä elämässä on oikein ja mikä väärin.
- Antti Eskola

Elämän tarkoitus on hankkia luontoa ja ihmistä kunnioittava henkilökohtainen moraali ja sen jälkeen noudattaa sitä.
- Aki Kaurismäki

lisää viisauksia aiheesta:

www.helsinki.fi/jarj/status/...oitus.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 17:34

Miksi ihmeessä elämässä pitäisi olla joku tarkoitus?