Herättääkö sinussa jokin esine muistoja?

Avainsanat: muistot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.03.2010 - 01:31

isän antama perintö zippo noin 65vuotta vanha ja zippoja alettiin valmistaa 72v sitten eli tämä zippo on tunne ja raha arvoltaan arvokas

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 16.03.2010 - 01:28

Sain vuosia sitten siskoltani joululahjan saatesanoin: siellä on jotain rakasta lapsuuteesi liittyvää. Todellakin. Siellä oli keraaminen pässi - siitä rakkaudesta olen kyllä eri mieltä, mokomastakin puskijasta. Tuolla se hyllyssä on silti rakkaimmalla paikalla ja hyvässä huomassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 06:55

Voi niitä on paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 08:05

Onhan niitä ja jokaiseen esineeseen liittyy jokin muisto esim. matkoilta, jostakin ihmisestä tai vaikkapa erosta. Yhdessä erossa menetin rakkaimman tauluni jonka ostin aikoinaan Dominikaanisesta tasavallasta. Kaipaan sitä taulua vieläkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 08:32

Aika moni. Olen perinyt hienoja esineitä ja ne ovat rakkaita ja muistoja/ajatuksia herättäviä. Erittäin arvokkaita esineitä ovat isäni rintamalla tekemät esineet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 09:07

Minulla on äidiltä perimäni pieni ruusupallo, joka täytettin vedellä.
Vein sen kerran jo roskalaatikon päälle ulos, mutta kun vilkaisin taakseni, niin ruusukupu
itki siellä. Hain takaisin ja nyt se on kunniapaikalla lipastoni päällä.
Onhan sitä jo tähän ikään kertynyt esineitä, jotka ovat rakkaiden tarinoiden
ympäröimiä. Usein kysellään toisltamme siskoni ja lasteni kesken, että muistatko
tämän ja tämän tarinaa. Eilen illalla pääsiäisnoita-akasta puhuimme.Lapseni toi
sen 10 vuosia sitten minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 10:00

Isäni tekemä messinkinen mortteli tuo minulle muistoja lapsuuteni kodista.Vanhat valokuvat ovat myös arvokkaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.03.2010 - 10:20

Hyvin moni esine. Joka päivä muistuu jotakin hyviä muistoja mieleeni kun tietyt tavarat näen tai kosken niihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 12:03

Kyllä, isältä perin 50-luvun punaisen Paul Ankka nimisen radion. Hyvässä kunnossa ja toimii edelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 18:34

Kyllä herättää monikin esine. Mm. ensimmäisenä joulunani lahjaksi saamani nalle on yksi sellainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 23:12

Kyllä mitä olen perinyt vanhoja ihania huonekaluja..