Laitoin tänään tuikun palamaan kun edemennyt avopuolisoni piti niistä.½ vuotta olen odottanut pöytäkirjaa.mikä mättänee?

Lisätty: 15.03.2010 - 21:45

Tiedän perintökaaren vaan tarkoitan pois nukkuneesta avopuolisosta. ei minulla ole mitään osuutta perintöön vaa ihmisestä luopuminen on ollut todela raskasta ja nyt vasta alkaa totuus selvitä että vierellä ei olekkaan ketään

Avainsanat: sisar päämiehenä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.03.2010 - 21:23

Tuikun sytyttäminen hänen muistolleen on kaunista ja herkkää.

Kysyjän kommentti

Kiitos

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 15.03.2010 - 19:09

Olisi pitänyt jo tähän mennessä tulla. Oletko varma, että ei ole mennyt lapsille, jos hänellä oli lapsia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 20:15

Avaatko Timppa kysymystäsi hiukan? Mitä pöytäkirjaa? En osaa yhdistää näitä asioita toisiinsa siis en ymmärrä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 20:37

Jos perintöjä odotat, niin turha on avopuolison mitään ventata, kyllä siinä jää näppejään
nuolemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 21:06

Perunkirjoitus täytyy toimittaa jokaisen Suomessa asuneen henkilön kuoleman jälkeen. Toimitusvelvollisuus on sillä kuolinpesän osakkaalla, jonka hoidossa vainajan jäämistö on. Jos pesä ei ole kenenkään hallussa, perunkirjoituksen toimitusvelvollisuus on sillä, jolle omaisuudesta huolehtiminen olosuhteisiin katsoen lähinnä kuuluu. Perunkirjoitus on toimitettava kolmen kuukauden kuluessa kuolemasta.

( Mutta saattaa kestää kauankin, ennekuin se käsitellään.)

Lähteet:
www.perunkirjoitus.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 22:35

En tiedä mitä pöytäkirjaa odotat..Oli kauniisti tehty kun laitoit tuikun palamaan..ja muiselit ihanaa mennyttä aikaa..mitä ei saa ikinä takaisin...raskas toteamus..että on yksin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.03.2010 - 22:39

Odotatko edelleen ruumiinavauspöytäkirjaa? Raa'an oloinen kysymys minulta, mutta ainoa pöytäkirja mikä poismenoon liittyy. Ehkä et saakaan sitä koska olet avopuoliso.
Muuten sanon sinulle että älä liian kauan sure, anna hänen mennä, silloin on itselläsikin parempi olo. Tiedän kokemuksesta. Mutta jokainen suru on kantajalleen ihan omanlaisensa eikä siihen toisen kokemukset auta. Aurinko paistaa vielä vaikka vaikealta tuntuukin edelleenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2010 - 11:47

Jatkan Idan vastaukseen,sain mun isän oikeustieteellisen ruumiinavauspöytäkirjan vuoden kuluttua kuolemasta,mutta mitähän pöytäkirjaa tarkoitat?
Surulla ei ole eräpäivää,jossain vaiheessa alkaa helpottaa ja pystyy jopa puhumaan asiasta.