Kuuluuko sukan kutominen harrastuksiisi, kudotko niitä kesälläkin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 15.03.2010 - 14:50

Kuuluu, mutta kesällä en kudo. Lanka ja puikot tarrautuvat käsiin kiinni kuumuuden takia. Juuri sain toiset peräkkäiset sukat valmiiksi, vielä yhdet ja sitten aloitan hieman isomman ja aikaa vievemmän homman.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.03.2010 - 14:50

Ei kuulu valitettavasti , en ole käsityöihminen. en ole saanut perintönä sitä tätiltäni ,enkä myöskään äidiltäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 15:17

Virkkasin v.-64 äireelle pannulapun koulussa ja siihen jäi.Ompelukonetta toki osaan käyttää ja housut lyhentää sekä vetskarin ommella vaikka niin äijää olenkin... ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 15:23

Neulon sukkia TV:tä katsoessani usein mutta ei toki kesällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 15:31

En aikoihin ole kutonut sukkia . Niitä on kaapissa niin paljon .Lapset kun oli kotona niitä tuli kudottua.
Siellä on monenkirjavaa sukkaa ja lapasta.Täyttyy käyttää vanha varasto ensin pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 15:40

Kyllä kudon, vanha taito alkoi nostaa päätään ja olen nyt 2 kuukauden sisällä kutonut viidet sukat.
Kesäksi ajattelen ottaa ristipistotyön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 16:10

Kansakoulussa jopa pojat pakoitettiin virkkaamaan äitienpäiväksi patalappu. Enemmän se oli kissankupin muotoinen puolipipo kuin alkuperäinen tarkoitus. Kaikki kutominen ja virkkaaminen on ollut senjälkeen epämiellyttävää katseltavaa. Lopputulosta en voi moittia. Kunnon villasukat ovat miellyttävät jaloille. Tälläkin hetkellä jalassa.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 16:41

kyllä mut ei kesällä .. kesällä on kesähommat .. kuten puutarha ym... mut talvella taas , kun enenmän aikaa vietän tuos tv ääres niin silloin tulee kudottua vähän muutakin , kuin villasukkaa .. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.03.2010 - 17:54

Ei jouda kesällä kutomaan, mutta talvella on hyvää aikaa. Sukan tekeleet ovat menossa. Edistyvät vain hitaasti, kun on niin paljon muutakin puuhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 18:41

Ei kuulu harrastuksiini mutta lähes parinkymmenen vuoden tauon jälkeen viime syksynä opettelin jälleen sukkien neulomisen jalon taidon. Kahdet sukat neuloin ja seuraavat ehkä ensi talvena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 19:05

Ei en

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 19:51

Taito täytyy elvyttää uudelleen. Tykkään tehdä käsitöitä, mutta ovat vain jääneet vähemmälle huomiolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 19:55

Neulimonen kuuluu harrastuksiini.Harvemmin kesällä kuitenkaan tartun sukkapuikkoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 22:01

Ei kuulu minkään kutominen,ei kesällä eikä talvella,olen hiukan poropeukalo :-O