Monessako kaupungissa Mannerheim istuu ratsunsa selässä?

Lisätty: 22.03.2010 - 10:55

Kiitos vastanneille. Lahdessa Mannerheimin patsas on rautatieasemaa vastapäätä olevalla aukiolla.

Avainsanat: mannerheimin patsas

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.03.2010 - 13:20

Helsingissä ja Lahdessa. Ei ole Helsingin patsas muuten rautatieaseman edessä vaan Kiasman aukiolla Mannerheimintie varrella. Tie on saanut nimensä marsalkan mukaan, aiemmin oli nimeltään Läntinen Viertotie. Lauantaina oli patsaan luona seppeleenlasku klo 12 talvisodan päättymisen muistopäivänä (ja niin on samana päivänä vuosittain). Lahdessa patsas on lähellä järveä, paremmin en osaa paikallistaa kun en Lahtea hyvin tunne.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.03.2010 - 11:10

Ainankin Helsingissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 12:22

helsingissä istuu tukevasti hevosensa selässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 13:07

Lahdessakin se istuu hepan selässä rautatieaseman edustalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.03.2010 - 14:05

Olisiko ratsastajapatsaita kaksi ja kolme muuta patsasta Mannerheimista. Helsingissä ja Lahdessa ne ratsastajapatsaat. Muut Turussa, Tampereella ja Mikkelissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 22:49

Kahdessa kaupungissa.