Minkälaista varotoimenpidettä noudatetaan lentokapteenin, -perämiehen aterioissa ja miksi?

Avainsanat: lentokone kapteeni perämies

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 15.03.2010 - 09:21

Voi jee, kylläpä taas kirvoitti hymyn huulille veikeä kyssäri.
Heti iski mieleeni päästöpitoiset ruuat. Niitä syötyään rupiaa mahassa möyrimään, peräpäässä turisemaan ja kun kannikkaansa nostavat olotilansa helpottamiseksi, niin tietysti ote herpaantuu ohjaimista ja kone heilahtaa. Siksi!

Kysyjän kommentti

Leikistäkin lienee totta toinen puoli.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.03.2010 - 00:48

eväät tulee eri keittiöistä, etteivät olisi ruikulla yhtä aikaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 05:14

" Suomalaisista perinneruoista mämmiä ei ole kelpuutettu kansainvälisille lennoille muuten kuin erikoistapauksissa, ja silloinkin vaniljakastikkeen kanssa tarjoiltuna. Myöskään hapankaalia ei suosita hajuhaitan vuoksi.
”Miehistölle valmistetaan aina eri ruoka kuin matkustajille. Se on ravitsemuksellisesti myös eri tavalla suunniteltua ja annoskoko on suurempi. Kapteenin ja perämiehen on valittava turvallisuussyistä täysin eri raaka-aineista valmistettuja aterioita”, Maarit Örn huomauttaa."
Kapteenille pallokalaa ja perämiehelle ostereita ja sieniä?

Lähteet:
www.viisitahtea.fi/erikoisar...-ja-juomaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 10:10

Kapteenille ja perämiehelle tarjotataan eri ruokaa syystä jos ruoassa sattuisi olemaan jotain joka sairastuttaa. Eli turvallisuuden takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 10:49

Eri ateriat turvallisuussyistä. Lisäksi jotkut ruoka-aineet on kokonaan kielletty kummaltakin, kuten kananmuna ja maitotuotteet, jotka eivät ole UHT-tuotteita (ultralämpökäsiteltyjä).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.03.2010 - 14:17

Juu niillä on esimaistaja ruokiensa suhteen, ettei ole myrkytetty. Saattaisi muuten koko kone tippua jos lentäjä ja perämies kuukahtaa kesken lennon.