Mitä kaikkea mun täytyy muistaa tarkistaa ennen omakotitalon ostamista (talon kunto)?

Ei tähänkään varmaan lyhyttä vastausta ole olemassa.
Emme ole ostamassa 80-luvun muovihirviötä vaan ihan tavallisen pienen puutalon. Loppupeleihin on selvinnyt 3 ehdokasta, joita olemme menossa katsomaan. Kaksi on 1900-luvun alkupuolelta ja yksi vuodelta 1991. Kaikki on ihan asuttavassa kunnossa ja remppaa jo tehty.
Eli mitä minä katson?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.03.2010 - 11:55

Talon ominaishaju kertoo aika paljon... Kuntotarkastus on varmasti ihan jees.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.03.2010 - 08:22

Ota joku asiantuntija mukaasi .Jos mahdollista. Monta kertaa ei itse ymmärrä sellaita tarkastaa mitä ne tarkastavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.03.2010 - 08:54

Kuntotarkastus on hyvä saada, sitten tietenkin kysellä sähkönkulutus, hieman udella minkälaiset tulevat naapurit ovat (=)). Jne, kysellä tietysti kaikkea mitä mieleen tulee entisiltä omistajilta. Saattaa ilmetä sellaista mitä välittäjä ei tiedä tai papereista ei näy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2010 - 10:11

Kuntotarkastus on kaikkein tärkein asia..että uskaltaa talon ostaa,että ei tule mitään suuria yllätyksiä talon kunnosta..Voi tulla tosi pettymyksiä ilman kutotarkastusta...silloin voi sanoa..että ostaa sian säkissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2010 - 10:19

Katsele vaan kaukaa ja anna ammattilaisen tehdä työnsä.
Euron suutari tekee monen euron vahingon.
Maksaa kannattaa ammarilaiselle hyvästä selvityksestä.