Onko sinulla hyvättavat kunniassaan?

Jos ystävältä tai läheiseltä kuolee omainen,laitatko tai vietkö surunvalittelu kukkasetMinä laitan tai vien kukkia,itsekkin niitä sain äitini kuoltua joulukuussa.Oli mukavaa todeta,että ihmiset välittivät,vaikka omat joulukiireet olivat jokaisella.

Avainsanat: surunvalittelu kukkaset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.03.2010 - 13:31

Onhan tuollainen tapaus aina muistamisen paikka. Saattavaa antaa pienen lohdutuksen. Ikävä on suuri eikä sitä koskaan unohda, mutta sen kanssa opii elämään.
Muuten nykyinen maailman meno tuntuu siltä, että hyvät tavat ovat liian monelta jääneet unholaan.

Kysyjän kommentti

Äitini oli persoona ja hänen pois menonsa jätti suuren aukon,vaikka ikää oli ,jo 92 vuotta.Hän ei missään vaiheessa sairastunut muistisairauteen,muistamme hänet aina.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.03.2010 - 13:32

minulla on hyvät tavat tallella.on ilo nähdä että ihmiset välittävät toisistaan ja ottaa kantaa ja osaa lohduttaa toista surun kohdatessa.välittävistä ihmisistä pidän todella paljon.on ilo kuulla , että niitä on vielä olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 15:21

Kyllä on, ehdottomasti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 15:22

Kyllä, hyviä tapoja on hyvä noudattaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 15:30

Tästä meidän naapurista poika kuoli ,olimme hautajaisissa .Kävin laskemassa kukkavihkon hänen arkulle.Välillä laitan korttia ja adressia.En epäile mennä hautajais juhliin .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 16:01

Kyllä noudatan hyviä tapoja...Kun kuulen suruviestin..vien tai lähetän kukkasia.
Käyn hautajaisissa..vasta 2 viikoa takaperin viimmeksi,kun ihana avustettavani nukkui pois...Lähetän adressin,jos en pääse hautajaisiin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 17:53

Mielestäni on ja kun seuraa ja keskustelee iäkkäiden naapureiden kanssa niin aina oppii jotain. He ovat kohteliaita ja kunnioittaa hyviä tapoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 17:55

Hyvät tavat ovat jokaisen miehen ja naisen kunnia-asia.
Hatun noston arvoinen paikka, voisihan sitä kukkasen viedä vaikka naapurin
yksinäiselle ihmiselle, vielä kun hän elää. Mutta kun on tapauksia, että ei
sairaana ollessakaan käydä katsomassa, mutta lähtöjuhlissa kukkakimpuissa
ei säästellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 18:35

Kyllä, päivittäisessä käytössä. Ei tarvita suuria eleitä, pelkkä huomaavaisuuskin riittää, kun se tulee sydämestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 18:56

Omasta mielestäni kyllä. Usein riittää empatia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.03.2010 - 19:15

Tuohan on itsestäänselvyys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.03.2010 - 20:17

Kyllä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2010 - 00:49

Kyllä niistä havainto on,kun alkaa oikein muistella,olen itsekin saanut kukkia,kun vanhukset ovat menneet yläkertaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2010 - 20:42

Kyllä ovat. Hyvät tavat, kohteliaisuus, empatia, niillä pärjää pitkälle.