onko tietokone vaaraksi näölle?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.03.2010 - 12:17

Kaikenlainen ruudun toljottaminen, oli kyseessä sitten tietokoneen monitori tai TV, yleensä aiheuttaa sen, ettei ihminen räpsyttele tarpeeksi silmiä, vaan salveiskalvo kuivuu ja jäykistyy eikä silmä sopeudu katsomaan eri etäisyyksille. Yleensä kyse on ohimenevästä ilmiöstä; seuraavana päivänä ollaan taas skarpimpia. Sama ongelma on, jos käyttää silmälaseja verrattuna niihin joilla laseja ei ole. Ulkona joutuu laseja käyttämätön käyttämään silmäluomiaan paljon enemmän ilmavirran vaikutuksesta ja sarveiskalvon kostutus pelittää paremmin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.03.2010 - 12:11

kohtuullisesti käytettynä täysin vaaraton (niinkuin melkein kaikki muukin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 13:14

Minulla ainankin ruudun tuijotus käy silmiin,ja säälin niitä ihmisiä ketkä tekevät työtä päätteellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 14:15

Kohtuus kaikessa, niin kuin selkään saamisessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 15:26

Ei taida olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 16:15

Jos koko päivän on teitokoneella...voi kyllä vaikuttaa näköön...eli peini vaara voi vaania..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 18:11

olen näkövammainen ja näyttöä katselen tummennetuilla laseilla,jotka ovat voimakkuuksilla.
Ei pitäs kuulemma huonontaa nykyistä näköäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 18:46

Jos olisi, niin minulla pitäisi varmaan olla jo silmälasit. Olen tehnyt päätetyötä jo 80-luvun puolivälistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.03.2010 - 19:11

Ei tuo nyt varmaan vaaraksi ole. Mutta rasittaahan se toki silmiä ja kuivuutta saattaa esiintyä hieman enemmän kun tuijottaa kauan ruutua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.03.2010 - 20:03

En usko sen olevan vaarallista. Olen tehnyt töitä päätteellä vuosikausia, enkä tarvitse silmälaseja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2010 - 13:08

Suurin osa kuitenkin joutuu hankkimaan rillit, jos tuijottaa joka päivä työkseen näyttöä, normaalia aikaisemmin.