Soittaminen Tunisiaan matkapuhelimeen,minulla numero 8numeroinen,riittääkö eteen pelkkä +216,numero toimi Tunisiassa.

matkailu

Avainsanat: tekstaminen tunisiaan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.03.2010 - 09:49

Lähettääksesi tekstiviestin maahan Tunisia kirjoita 00216 ja kännykkänumero ilman ensimmäistä nollaa.
kun soitat +216 .

www.viestikunkku.fi/186/ilma...unisia.htm

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.03.2010 - 10:27

Matkapuhelimen sijaintihan ei määrää, mitä eteen laitetaan, vaan operaattorin kotimaa. Jos esim. suomalainen Elisan asiakas matkustaa Tunisiaan, niin hänelle soitetaan Suomesta kuin henkilö olisi Suomessa. Jos taas kyseessä on oikeasti Tunisialaiselta operaattorilta hankittu liittymä, niin silloin suuntanumeroksi tarvitaan +216 (riippumatta siitä, onko puhelimen haltija oikeasti Tunisiassa vai ei).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 10:37

Käyttäessäsi kansainvälistä numeromuotoa +358 (suomi), niin muista jättää puhelinnumerosta ensimmäinen nolla pois (esim. +358 40ja suomalainen numero).
Suomalaiseen kännykkkään soitat aina suomen suuntanumerolla. Kotimaassa on tieto siitä missä päin maailmaa kännykkä milloinkin on.
Tunisialaiseen numeroon voi soittaa saman säännön mukaan (+216 ensimmäinen numero pois ja tunisialainen numero).
Kannattaa tallentaa numerot kännykkään kansainvälisessä muodossa (maan suunta ja puhelinnumero ilman ensimmäistä numeroa. esim. numero 040123456 on +358 40123456), jolloin ne toimivat olisitpa missä päin maailmaa tahansa.