Opin uuden talvisanan mainoksesta,TYÖNNIN!!Tähän saakka ollut vain lumikola ja lumilapio.Onko napsuilla työnnin käytössä? On lapion ja kolan välimuoto,isompi kuin lapio,mutta pienempi kuin kola;mutta se nimi,hirveä!

Avainsanat: lumityönnin lumilapio lumikola

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.03.2010 - 20:30

tosihauska juttu, katselin vähän enemmänkin noita mainoksia ja huomasin että lumikolaa myydää rantaruotsalaisille 'lumitönijänä' (SNÖSKUFFARE) ja lumityönnintä lumilapiona (SNÖSPADE)

_________

FISKARS. LUMIKOLA 72CM. SNÖSKUFFARE
FISKARS. LUMITYÖNNIN. SNÖSPADE ...

jos oikein ymmärsin niin tätä kuvan peliä kuitenkin tarkoitit ? yhtiöstä sellainenkin löytyy ...

www.fiskars.com/wps/wcm/conn...OD=AJPERES

Kysyjän kommentti

HAHA-hauska,olisin ymmärtätn jos olis skuffaamisesta puhe tai spadasta,mutta työnnin...vieläkin tökkii,enkä aio viljellä sen enempää mokomaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.03.2010 - 19:27

ei minulla ainakaan, en ole koskaan kuullutkaan tuota sanaa työnnin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 19:32

Sanahirviö tuo on. Työnnin (kola), lyönnin (maila), syönnin (lusikka) on aikoihin eletty!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 19:35

Mikäli tatkoitamme kolan ja lapion välimuotoa on se oiva väline parkkiipaikalla ottaa lumet pois autojen välistä ja heittää kuin lapiolla kauemmas

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 20:01

No jo on nimellä paiskattu. Lumikola löytyy ulkoa, ja lapiokin on jossain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 20:02

Se on varmaan sellainen pitemivartinen..kun lapio mikä on pikkuisen leveämpi..Meillä on sellainen..ehkä se on työnnin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 20:17

Vai TYÖNNIN...voi hyvät hyssykät sentään.Työnnin mikä työnnin hi hi hi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 20:28

Mitä ihmettä?? MIssä ihmeessä asutte, täälä tuata nimeä on käytetty jo pari vuotta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 20:31

Karmee sana on..on...
mites olisi "lumi tuuppari" - "lumi tökkäri" - "lumi puskin" - "lumi tynnääjä" olisi kanssa kova juttu- vielä kun tulisi se ukko samaan rahaan sinne varren toiseen päähän aina silloin kun on tarvis (lumitöihin siis)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 20:53

Voihan osalla napsulaisista olla työnnin, mutta on täällä flikkojakin, olisko se sitten luuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 20:57

Onneksi huoltomies hoitaa lumen luonnit, suurkiitokse hänelle.

Karmeita sanahirviöitä suomenkieleen koko ajan keksitään lisää. Mitä mieltä olette olisiko pankinjohtaja myönnin myötäessään lainaa. Ottaisikohan tittelin vastaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.03.2010 - 21:45

Keksimällä keksityt sanat ovat karseen kuuloisia alkuun. Ehkäpä niihin tottuu, jos vakiinnuttavat asemansa puhekielessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 22:55

olkoon nyt sitten vaikka tökkeli,
amerikanlapioksi sitä kuulin myös kutsuttavan,
johtuiskohan siitä että ainakin sarjakuvissa noita on näkynyt jo vuosikymmeniä

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.03.2010 - 18:03

Ollut jo monta vuotta käytössä ja kaksi on jo työnnetty käyttökelvottomaksi. Erittäin hyvä kapistus, en vaihtaisi.