Mistä tunnet sä ystävän?

Näin laulun sanoja lainatakseni.
Eli millaisen ihmisen luokittelet ystäväksesi?
Ja nyt (aivo) nystyrät toimimaan; montako todellista ystävää sinulla oikeastaan onkaan?
Itse hämmästyin tehdessäni tätä omaa testiäni, niin eipä niitä oikein montaa loppujen lopuksi löydy, kavereita ja tuttuja sitäkin enemmän.
Tuttujahan meillä on paljon, joita myös jotkut sanoo ystävikseen.
Johtuukohan se (todellisten ystävien vähyys) siitä, ettei nykypäivänä ole aikaa pitää ystävyyttä yllä (jollain tekosyyllä tai sit oikeesti)?

Lisätty: 19.08.2008 - 18:08

Niinpä kuin alla sanotaan, kyllä niitä kait kuitenkin on ihmisiä keihin voi luottaa, tarvii vaan itse olla ilm. aikamoinen ihmistuntija kuitenkin tässä asiassa, suku lasketaan myös ystäviin, itse olen sitä mieltä, että en puhu takanapäin, enkä kerro asioista, joita ei ole tarkoitettu eteenpäin puhuttavaksi, jos ystäville sattuu jotain ikävää yritän olla tukena (eri asia sitten jos ihminen itse aiheuttaa kaiken ns. kaaoksen eikä yritäkään selvitä elämässään, niin ei siinä kyllä ystäväkään silloin voi paljon auttaa? Tee muille niin kuin toivoisit itsellesi tehtävän, on yksi mottoni, niin ei niin pety ainakaan itseensä

Avainsanat: todellinen ystävä tuttu nykypäivä luokitella

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.08.2008 - 15:47

Mietin itsekkin samoja asioita. Olin monesti pitänyt hyvänä ystävänä ihmistä, jonka olen usein saanut valheesta kiinni. Tuskin hän on muuta kuin tuttava. Tulet myös huomaamaan, että kun ikää tulee lisää ja elämä heittelee toiselle paikkakunnalle, niin myös niiden lähempien tuttavuuksien saaminen tulee vaikeammaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

uma
Vastattu: 19.08.2008 - 17:36

Siinäpä visainen kysymys. Usein minä; olen huomannut, että onko niitä tosi ystäviä lainkaan. Olen kyllä karvaasti joutunut monesti pettymään ns. ystäviin. Minun mielestä ihmiset ovat paljoltikkin kaksinaamaisia. Edessä enkeleitä takana mankeleita. Viimeaikoina olen ajatellut, että onko sitä parasta ystävää lainkaan. Joskus vaan ns.ystävän , ystävien toiminta laittaa niin ajattelemaan. Monesti olen tullut huomaamaan, älä luota kehenkään! Esim.sellaista ystävää minulla ei ole kenelle voisin puhua aivan kaikesta, siis aivan kaikesta, pahastakin. Tai oikeastaan on, sisareni. Mutta voiko hänet luokitella ystäväksi, lähisukulainen? Sen olen huomannut usein, että kun selkä kääntyy tulee heti "puukkoa selkään" Monta kertaa on saanut pettyä kun luulee jostakin että on hyvä ystävä, hetkenpäästä huomaakin kuinka sillä onkin tarkoitus vetää mattoa jalkojen alta. Paras luottaa vain itseenä ja olla olematta liian hyväuskoinen ystävien suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2008 - 09:00

Ystävä pysyy vierellä hyvässä ja pahassa,ystävään voi luottaa.Ystäviä ei ole monta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2008 - 12:37

Kaiketi arvasitkin, ettei niitä ystäviä ole.Ystävä ongelma on joskus siinä, kun toinen ei selvästi pidä toisesta, muttei halua loukata tätä, antaa samalla väärän viestin itsestään; "Minähän olen mukava kaveri, pidän sinusta." Toinen ei sitä käsitä, että että tää toinen ei oikeasti pidäkään hänestä. Tästä voi muodostua "ystävyys" jota toinen ilkeä lopettaa heti alkuun ja joka ei kyllä kestä sitten koettelemuksia.
Olikohan tää liian kaukaa haettu vertaus. Noh, napsupisteet tulee ainaskin kotiin, jotta hujahtaa!

Lisätty: 20.08.2008 - 12:38

Ei pitäis kyllä vakavilla asioilla leikkiä.