osaako joku puhua tintin kieltä?

[ en tarkoita minkään talitintin tai sarjakuva tintin kieltä ]
vaan semmoista puhekieltä, mikä kuulostaa hauskalta.
eli normaali puheeseen liitetään ``tintinkieli``.
noh mut se joka sitä ossaa, tajuaa miti tarkoitan.
(kysyin ihan mielenkiinnoolla. miun lisäks sitä osaa kummitätini, ko hää sitä miul opettikii)

Lisätty: 20.08.2008 - 15:56

tintinkieli kuulostaa tältä:
titivintinkitivieli kutivuulostaa tätivältä. ; )

Avainsanat: tintinkieli puhua

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.08.2008 - 14:18

Oisko tää sama kuin kontinkieli: konamintti (minä kontti) kolen ontti (olen kontti) kohmatyntti (tyhmä kontti), mutta ton kontti sanan tilalle laitettaisiin sana tintti. Tinämintti (minä tintti) tilenontti (olen tintti) tihmatyntti (Utyhmä tintti).

Taidanpa ollakin (kato yllä), tää vaan tällanen arvauksen arvauksen arvaus...

kääntäminen vähän takkuaa ....

Lähteet:
Koivatantti (aivot kontti), tiuvotantti (aivot tintti)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.08.2008 - 16:22

Jos Jonin päätteli oikein tuon kielisyysjutun, niin sitten siihen voisi lisätä vedenkielen, joka ainakin Helsingin kouluissa edelsi Kontinkieltä

veistän musi vemasta osi vepsuudesta lasi