apua päättötyöhön... olisiko kenelläkään tietoa suurkeittiön linjaston hoitamisesta? netistä ei löydy paljonkaan apua...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.08.2008 - 11:05

www.evira.fi/portal/fi/elint...osaaminen/

Eviran sivuilla on monenlaista tietoa, mutta en ole varma löytyykö juuri kysymääsi.
Käy haastattelemassa jotain suurkeittiön emäntää.

Metoksella on know how :
www.metos.com/page.asp?languageid=FI

Täällä on ladattavissa symbolikirjasto, olisiko siitä apua:
www.metos.com/page.asp?pagei...guageid=FI

Täällä Metos uutisia:
www.metos.com/doc/fi/MetosUu...3_2002.pdf

Mene Metokselle vierailulle, varmaan neuvovat mielellään.

Lisätty: 19.08.2008 - 11:28

laittaa kylmä- ja lämpölaitteet toimintakuntoon
laittaa esille juomat ja kylmät ruoat (salaatit, leivät, levitteet) ja ruokailussa tarvittavan välineistön
valitsee ruoanjakeluun annoskoon mukaiset jakeluvälineet
laittaa astianpalautuspisteen toimintakuntoon ja huolehtii sen toimivuudesta ja siisteydestä ruokailun aikana
tarkistaa kylmä- ja lämpölaitteiden lämpötilat ja kirjaa ne seurantalistaan
käyttää keittiövaunuja astioiden ja ruokien kuljetuksessa.

huolehtii tarjottavien tuotteiden, astioiden ja välineiden riittävyydestä palvelutilanteen aikana
täydentää ja puhdistaa toimipaikan jakelulaitteita (esim. juoma-automaatit)
palvelee asiakkaita noudattaen hyvän palvelun periaatteita ja vastaa asiakkaan yksilöllisiä tarpeita koskeviin kysymyksiin (esim. sopivuus erityisruokavaliota noudattaville asiakkaille)
vastaa tarjolla olevia tuotteita koskeviin kysymyksiin
huolehtii linjaston ja palvelutilan siisteydestä
huolehtii tarvittavasta astiahuollosta sekä astianpalautuspisteen toimivuudesta ja siisteydestä ruokailun aikana
tiedottaa asiakaspalautteesta eteenpäin työyhteisössä.

huolehtii palvelulinjaston tai noutopöydän puhtaanapidosta
huolehtii asiakastilojen viihtyisyydestä ja puhtaanapidosta
valitsee oikeat puhdistusmenetelmät, -aineet ja -välineet.

Kirjallinen, elintarvikelain mukainen omavalvontasuunnitelma.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.08.2008 - 09:06

Mene paikan päälle tutustumaan,yleensä päästävät vierailulle,jos ilmoitat tulostasi aiemmin.