Luin juuri tälläisen uutisen,

Hapen lisääminen viinaan nopeuttaa selviämistä

julkaistu 11.03.2010/Uutispalvelu Duodecim

Eteläkorealaistutkijat ovat kehittäneet näppärän keinon, joka lyhentää alkoholista aiheutuvaa humalatilaa.

Kwang-il Kwonin vetämä tutkijaryhmä keksi lisätä alkoholiin happea. Happi on tarpeen, jotta elimistö voi polttaa alkoholin. Tutkijat järkeilivät, että hapen lisääminen juomaan nopeuttaa prosessia.

Osana tutkimusta he antoivat 30 miehellä ja 19 naiselle noin neljä desilitraa 19,5-prosenttista alkoholia. Juomiin oli liuotettu 8, 20 tai 25 ppm-yksikköä happea.

Osallistujien veren alkoholipitoisuus tippui nollaan noin viidessä tunnissa, mutta 20 tai 25 ppm:ää happea saaneilla tämä kävi keskimäärin 23 ja 27 minuuttia nopeammin kuin vähähappisempaa alkoholia juoneilla.

Eteläkorealaisten tulokset on otettu vastaan ristiriitaisesti, sillä happiviinan pelätään kannustavan ongelmajuojia juomaan yhä enemmän. Tutkijat puolestaan toivovat, että nopeasti elimistöstä palava alkoholi vähentää onnettomuuksia.

Joka tapauksessa tulokset ovat niin yllättäviä, että ne pitää varmistaa lisätutkimuksissa.

MITÄS TUUMITTE, NYT VOI VARMAAN HUOLELLA TISSUTELLA.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.03.2010 - 08:46

vähässä hapessa on huono olla
sehän on tiedetty jo omista kokemuksista

vielä kun lisäävät sinne pulloon riittävästi ilokaasua
niin sitten ne vasta on maailmankirjat kohdallaan

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.03.2010 - 07:35

Ei kun happiviinaa pulloihin ja pullot elintarvikeliikkeisii. Ja sitten tissutelemaan pidemmän kaavan mukaan vaikka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 08:09

Pikku tissuttelu on aina paikallaan. Jos suomeen perustetaan testiryhmä, niin kaikki joukolla mukaan. Muussa tapauksessa odotellaan erikoistarjouksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 10:19

hehee .. vähänviisas visaudessaan hyvin lohkas.. joo ilokaasua vain pulloihin, joskos sit väkivalta , rikollisuus ym paheet lakkais, kun porukka hilluis nauruissa suin.. :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 10:22

en ole koskaan tissutellut ,enkä ala.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.03.2010 - 10:35

Varmaankin hyvä ajatus mutta mitä sanoo ne jotka kalliilla ostavat viinaa ja haluavat nautiskella humalatilastaan koko rahan edestä. Että voi, voi, happi vie osan nautinnosta heiltä. Minulle ihan sama vaikka lisäisivät siihen mitä, kun en käytä. Mutta jos olusiin puuttuvat, niin en tykkää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 12:10

kyllä ne tuolla Aasian puolella tarvitsevatkin kaikki poppakonstit avuksi, ovat luonnostaan niin onnettoman huonja kestämään viinan vaikutuksia ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 12:20

Olen kuullut sanonnan eräänä sunnuntaiaamuna,että olen nyt huonossahapessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.03.2010 - 17:42

Tuostahan pääsee sillä kun menee nurkan taakse ryypille.