Paljonko painaa matkalaukkusi ulkomaanmatkalle lähtiessä?

Oletko äärimmäinen minimipakkaaja vai varaudutko kaikenlaisiin tilanteisiin?

Lisätty: 20.03.2010 - 14:50

Viimeksi painoi oma laukkuni 11kg. En ole ihan minimipakkaaja mutten toisaalta jaksa raahata tavaraa jokaiseen tilanteeseenkaan. Onneksi valokuvauskamani eivät paljon paina ja geokätköilyä voi harrastaa kevyen käsi-GPS:n avulla. Minulla on tapana hankkia paikan päältä lisää jos tilanne vaatii.

Avainsanat: matkalaukku ulkomaanmatka paino matkalaukku paino ulkomaanmatka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.03.2010 - 20:56

10-12 kg. Ilmoittaudun minimipakkaajaksi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.03.2010 - 20:13

En tiedä olenko minimipakkaaja,mutta rutinoitunut pakkaaja,silti painoi viimeksi melkein 11 kg,mennessä.Aivan,itse laukkukin mokoma tyhjillään painaa kiloja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 20:16

No ihan liikaa. Olenkin tässä katselemassa kevyempää laukkua. En varaudu sen kummemmin tilanteisiin, mutta laukkuuni tulee lähes aina max määrä tavaraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 20:23

Sallituissa rajoissa pysyy, vaikka täynnä on mennessä ja tullessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.03.2010 - 20:43

En ole ikinä punninnut, mutta aina on kelvannut matkaan ilman lisämaksuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 21:02

no niitä on matkoja ja matkoja,

muutaman päivän kaupunkireissut menee vaikka niillä käsimatkatavaroilla (alle 8 kg)
vähän monimutkaisemmille reissuille on tullut pakattua jopa lähes sen sallitun 20 kg

(työmatkat edellyttävät toisinaan sen edustusgarderoopin mukanaraahaamista)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 21:24

minimipakkaaja vaatteiden suhteen, mutta kamerat ja putket vaativat ison kameralaukun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 21:36

Tulee varauduttua kaikenlaisiin tilanteisiin..että liikaa tulee pakattua.Paino on sallittu määrä..
Viime reisulla,kun tulin oli kaverillani ylipainoa..mutta ei tullut sakkoja..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.03.2010 - 22:52

Kahden hengen laukku painaa vähän ja takaisin tullessa hieman enemmän. Toistaiseksi ei ole ollut ylipainoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 03:11

Minä varaudun kaikkeen mahdolliseen ja laukkuni painaa 20 kg jo mennessä , mieheni laukun pakkaan myös, ja se painaa vain 10 kg mennessä ja takaisin tullessa 25 kg, ja meillä matkustamoon otettava laukku noin 12 kg. Minä olen yksin matkustanut ja 2 isoa laukkua painoivat 45 kg yhteensä, on minun ennätykseni.Ei mitään tarvinnut maksaa kun kone ei tullut täyteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 08:34

Keskivertopakkaaja, riippuu ihan siitä minne matkustan, onko lomamatka vai työmatka, matkan pituus jne. Olen sen verran kokenut että tiedän perillä saavani kaupasta sitä mitä välttämättä tarvitse eli kaikkea ei tarvitse kotoa raahata. Alle sallitunpainorajan menee kyllä laukun paino. Jonkin verran täytyy olla varaa tuliaisostoksillekin. Matkustamoon en ota kuin käsilaukun ja ihmettelen niitä jotka siinnekin raahaavat raskaita laukkuja. Toki niitä ei enää oteta kabiiniin, raasti vain osoitetaan ne ruumaan. Nykyään joutuu maksamaan ja sekös näyttää eräitä hirvittävän, mutta kannattaa lukea ohjeet.
Luin juuri iltapäivälehden sivuilta tarinan siitä kuinka Japanista (vai oliko Kiinasta) virolaismies oli kuljettanut matkalaukussaan polttoainetta ja kännykän akkuja. Lento oli Finnairin ja asia tuli ilmi nyt kun viroalsiet olivat asian tiimoilta käräjäaoikeudessa. Finnair on tähän saakka salannut asian. Olisi tarvittu vai pieni kipinä ja räjähdys olisi tapahtunut. Lähtöpäässä ei tarkistettu laukun sisältöä.
Kabiiniin otettavan laukun enimmäispaino on 5 kg, reittilentojen ykkösluokkaa en muista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 08:53

Jostain syystä laukun paino on melkein aina n. 11,3-11,7 kg, eli aina lähes samat kamat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 10:34

varmaan painaisi paljon .olisi vaatetta mukana., mutta en ole tarvinnut matkalaukkua moniin vuosiin.en ole käynyt pitkään aikaan missäään.