Saako baarissa tai klubilla periä narikkamaksua, vaikka ei olisikaan mitään narikkaan laitettavaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.08.2008 - 21:29

Sano virastot mitä tahansa, kyllä monessa paikassa peritään. Rupea siinä sitten nipottamaan, niin poke huomaa, että sä et ookkaan ihan hyvässä kunossa tai olet muuten vaan epäsopiva asiakas siihen kapakkiin. Sillee reilusti se menee.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.08.2008 - 20:48

Ei saa, lue juttu tämän päivän Taloussanomat lehdestä (linkki alla)

Älä maksa narikkaa tyhjästä

www.taloussanomat.fi/sivu.ph...amp;rss=13

Lisätty: 19.08.2008 - 08:20

Ravintola voi valita asiakkaansa, mutta jos jostain peritään maksu, on ilmoitettava mistä hyvästä se peritään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2008 - 21:00

Tässä ylläolevan linkin se oleellinen teksti:

Kuluttajaviraston kanta on selvä. Hintamerkintäasetuksen mukaan kuluttajalle pitää näyttää tuotteen kokonaishinta. Hintaa ei saa pilkkoa eikä siihen saa kuulua mitään piilomaksuja
– Jos maksu veloitetaan kaikilta ja se on todellinen kulu, joka tulee kaikille, se pitää ilmoittaa lippua myytäessä, Kuluttajaviraston lakimies Katri Väänänen selvittää.

Käytännössä tämä tarkoittaa, että mikäli ravintola veloittaa kaikilta eteispalvelumaksun, se pitää ilmoittaa etukäteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2008 - 00:23

Saa periä.
Klubit valitsevat asiakkaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2008 - 09:09

Ei saa.