Oletko käynyt sienestämässä tänä vuonna?

Onko 'saalis' ollut hyvä, ja mitä sieniä on löytynyt (ja vaikkapa, mistä suunnalta)?
Sienestätkö yksin vai porukassa, lähimetsissä vai kauempana?

Avainsanat: sienet saalis lähimetsä sienestäminen. porukka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.08.2008 - 19:19

Joo.haaparouskuja ja kanttarellejä ja tosta kilometrin säteeltä itäsuomesta

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.08.2008 - 20:26

Kävelen metsässä melkein pävittäin, valitettavasti en tunne sieniä niin että en rupea luettelemaan, kuitenkin sellainen vaikutelma, ettei niitä kovin paljoa ole tielleni osunut, ei ainkaan kanttarelleja eikä kärpässieniä. Etelärantaa on tallattu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2008 - 21:33

En ole vielä kerinnyt sienessä käymään. Hyvät kanttarellipaikat tiedossa, jos niitä nyt sitten on. Haaparouskujakin tulee kerättyä. Yksin käyn sienessä tai nuoremman tyttäreni kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
uma
Vastattu: 18.08.2008 - 22:12

Eipä ole tullut käytyä. Sitäpaitsi meilläpäin ei kuulu hirveemmin olevan. Melkein tuee torilta hommattua, jos sielläkään. Ja kannattaa ainakin alkuperä selvittää mistä ovat lähtöisin. Itseasiassa kerran ostin Viipurin mummoilta ämpärillisen kanttarelleja, hinta 10 euroa ja ämpärikin mukaan, hyviä olivat, viellä ollaan hengissä. Sitten ostin suomesta torilta litran, hinta 10 euroa. Tämä oli joskus viimesyksynä. Sitäpaitsi; en uskalla metsään mennäkkään karhujen ja susien sekaan. Ei tunnu mielekkäätä jos joutuu tuijottelemaan karhun kanssa silmätysten. Mikä nyt ehkä olisi epätodennäköistä. Kerran kuitenkin sienimetsässä ollessa, vuosia sitten, hirvi lähti aivan vierestä hirveellä rytinällä. Emme huomanneet sitä, kun se on niin metsänvärinen, ennenkuin se lähti kiitoon. Siinäpä meillä oli melkein p:t housussa. Niin- ja kyllä meitäkin vietiin autolle ja lujaa, ikäänkuin enää olisi ollut mitään hätää. Että sellaisia retkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2008 - 23:04

En käy, kun en tunnista metsässä kuin kärpässienet ja torikauppiaalla kanttarellit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2008 - 00:25

Kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2008 - 08:14

Ei ole vielä viety, ei kuulemma ole tarpeeksi tatteja. Uusimaa.

ps. Saan sienestää vain tiukan valvonnan alla, jostain syystä koppaani eksyy aina niitä vain 'anopille tarkoitettuja'.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2008 - 12:52

muutaman hassun kanttarellin oon bongannut lähimetsästä...aikomus mennä sieneen joku päivä kunhan vaan kerkee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2008 - 21:12

En oo, mutta kohta lähen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2008 - 09:12

En.