Minkälaista lihaa käytät, kun hernekeittoa keittelet ja entäs meiramin maku??

Avainsanat: hernekeitto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.03.2010 - 13:22

Kerran pohjoisessa valmistettiin hernekeittoa.herneet likosivat 2vrk,lihaa ei tarvittu,mutta sitä enempi valkosipulia.Muistelen,että koko tunturikylä puhui meidän hernekeitosta?Miksihän?

Kysyjän kommentti

Elämä on yllätyksiä täynnä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.03.2010 - 12:41

savupotkaa ja meiramia tokkiinsa sekä sipulaa ja porkkanaakin mukaan... joskus hakkaan sipulia raakana sit lautaselle , ei huono sekään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 13:01

Savu savustettua LÄSKIN kanssa sian pakaraa, lihaliemi, keittojuurekset. Lisää meirami / pippurit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 13:04

Tänään hernekeittopäivä...keitin savupotkaan,sipulia,porkkanaa ja mairamia reilusti...tosi maukasta tuli..lapsenlapseni kehui juuri..että hyvää hernekeittoa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 13:20

Laitan palvikinkkua , suolaa ja sinappia joukkoon.Sipulia pilkon erikseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 13:30

laitan savustettua palvikinkkua.meiramia en ole käyttänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 15:20

Sikanautaa ja sitten joskus lautaselle haketettua sipulia joukkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.03.2010 - 15:57

Milloin mitäkin lihaa (sikaa). Paistan lihan ensin uunissa kypsäksi. Sipulia, herneitä, vettä ja suolaa, lihaliemikuutionkin joskus laitan lisäksi. Paistetut lihat pilkon ja laitan loppuvaiheessa keiton sekaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.03.2010 - 16:56

Joulun jälkeen kinkun tähteet, muulloin savukylkeä ja tietysti sitä meiramia makua antamaan. Sinappia unohtamatta lautaselta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 19:16

lihattomia ne on meidän talouden hernesopat,
eikä se ole minun vikani

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 19:34

Possun kassleria (sian niskaa) käytän puoli kiloa (kokonaisena ensin keittoon, kypsyttyään pilkon ja takas keittoon) ja meiramia käytän, mutta todennu, et kuivattu meirami "tuhoaa" keiton (liian voimakas/pistävä), joten ostan tuoretta ruukkumeiramia ja laitan sitä 2-3 oksaa hernekeittooni, ja sitä ei mitkään voita, säväyttää makuhermoja lempeästi ja maukkaasti... ero on kuin yöllä ja päivällä näitten meiramien maussa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 19:58

Palvattua sivuläskiä. Meirami sopii minun hernekeittooni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 20:01

Ei hyvä hernekeitto tarvitse lihaa lainkaan. Tähän mielipiteeseen eivät kyllä kaikki yhdy, mutta ei ole tarkoituskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 10:56

Yleensä pizza- tai kinkkusuikasuikaleita