Taas on joka keväinen kissakuume ?

Nyt aion sen toteuttaa. Onko väärin jos otan kissan rivitaloon ja teetän pihalemme verkko häkin 5-7m ja kävisin pannan / hihnan kanssa ulkoilemassa. Minulla on ollut aina kissa mutta olen asunut ikäni omakotitalossa jossa kissa meni ja tuli omia menojaan. Onko väärin pitää kissaa kahlittuna ?`???????????????

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.03.2010 - 10:36

Ei pitäisi kahlita ainakaan maaliskuussa!! Kis, kis kippurahäntä. Huomenna mennään.....
Tuo verkkohäkki lienee oivallinen ratkaisu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.03.2010 - 10:42

Minä asun rivitalossa ja kissa on enemmän sisällä. Käymme kyllä takapihalla hihnan kanssa. Ei Maikki tunnu kärsivän, pikemminkin, kun on luonteeltaan vähän arka, niin se varmistaa pihalla että ovi on auki että pääsee juoksee sisälle halutessaan.
Se häkki on varmaan myös hyvä idea, kisu saa olla vapaana sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 10:47

Kissa on kivalemmikki ja ulkoiluhäkki on hyväratkaisu ulkoilupulmaan.Meilläkin on kissa,se ulkolee vain parvekkeella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.03.2010 - 11:19

Itse en laittaisi kissaa tai koiraa pihalle häkkiin. Aitaus on toinen asia. Mutta kissaahan eivät mitkään aidat pitele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 11:22

Kissan häkkiin laittaminen vaikuttaa kidutukselta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 11:45

Ajatus häkistä tuntuu ahdistavalta,koska kissa on vapaa eläin ja tekee mitä tahtoo.Mun kissa oli vapaa kaupunkialueella,vaikka lain rikkoja(minä),mutta oli nautinto katsella sen kulkua pihalla,mutta kiduttavaa odotella reissulta kotiin.Kissa on kuitenkin pakko leikkauttaa ajallaan,molemmat "merkit".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 11:50

no luulin jo et oot sen kisulin ottanut...mut ota niit kaksi on seuraa toinen toisesta...meillä ainakin nuo pojat painii ja riehuu välil niin ,et karvat vaan lentelee , mut ei ne tossissaan vaan sillee leikisästi...joo tee vaan se häkki...me kun asuomme joskus kerrostalos ja sielläkin meil oli oskari kisuli, niin kuljetimme hinassa ja tytöt kyl kuljetti nukenvaunuissa ...tai polkupyörän etukorissa... myöskin katoimme parvekkeelle hälle tilan, jossa sai olla, mutta ei lintujen pesimäaikaan , asuttiin latvusten tasolla ja ne tipuset ruiski meitin partsin hädissään ihan sontaa täyteen, mut sit kun ne olivat poikasensa saaneet maailmalle sai oskarikin nautiskella partsilla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 11:56

ehdottaisin että kävisit kissan kanssa mielummin lenkillä, kuin tuo , häkkijuttuse tuntuu kiduttamiselta minun ajatuksissani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 13:24

Ei kissa häkkiä tarvi kun on niin mukavuudenhaluinen,että viihtyy hyvin sisälläkin kun pienestä oppii.Tyttärellä on 15v kolli jota ei kylmällä ilmalla saisi ulos mitenkään.Kesällä on pihalla pienen aikaa hihnassa ruohoa pureskellen.Kun kissa on hihnassa niin täytyy mennä"hänen"ehdoilla ja ei kulje vierellä kuin koira.Siitä ajattelen,että kissa on viisaampi kun ei alistu ihmisen määräämiin menosuuntiin vaan kulkee omia polkujaan...Joskus mulla oli kissa joka tykkäsi istua korissa ja katsella maisemia kun ajelin fillarilla turusta naantaliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 15:09

Suuntaa vain kissan hankintaan, minullakin on kaksi. Ja molemmat ovat sisäkissoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.03.2010 - 15:47

Jos teet noin ison häkin kuin mainitsit, niin ei se ainakaan ole kissan kidutusta. Ota vaan, mutta aikuista kissaa on vaikea totuttaa uusiin asioihin. Pitäisi olla pentukissa ja opettaa valjaissa kulkemaan ihan pienestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 18:40

Jos on todella tapeeksi iso häkki..niin voisi kissanpennun totuttaa siihen..vanhaa kissaa ei..Hihnassa ulkoiluttamin ihan hyvä..siinä pääsee silloin itsekin ulos..sisälle vaan hiekkalaatikko..kun on sisällä pääsee tarpeilleen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 20:04

Minun kissani ovat ulkona ainoastaan mökillä ollessaan. Eivät suostu ulkoilemaan pannan kanssa.