Kuuletko vielä heinäsirkan soiton?

Korvassako vika?

Lisätty: 10.03.2010 - 19:48

Olkoon kesä tai talvi en kuule.
Kesää lähinnä tarkoitin.

Avainsanat: heinäsirkka kuulo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.03.2010 - 19:39

En vielä pitkään aikaan,liian paksut kinokset on sirkkojen päällä,kuunnellaan kesemmällä.Anteeksi pappa,mutta tarkoitatko nyt?Silloin se on tinnitusta.

Kysyjän kommentti

Ei korvissa ole tinnitusta, muuten vain on mieli musta. Luonnon äänet katoaa, on elo silti ihanaa!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.03.2010 - 19:30

Kuulen oikein hyvin, vaikka mua peloteltiin että kuulosi menee kun teet työksesi sanelunpurkua eli korvakuulokkeet päivät pitkät korvilla(30v).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 19:44

En kuule näin minulle on sanottu. Enkä meinannut hepokattienkaan ääntä kuulla. Mutta toisin kävi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 19:48

vielä on se ihanuus jäljellä että kesän itikat ja sirkat kuulee. oma isäni ei ole kuullut pitkää aikaa moista, joskus joku kimakkaääninen sirkuttajakin jää kuulematta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 19:48

Juu kyllä suvemmalla on kuulunut. Samoin kuin sammakon kurnutus, vikkakin sen kuuleminen on vissiin jo harvinaisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 19:54

Vielä viime kesänä kuulin, toivottavasti ensi kesänäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 19:55

Kuulen, mutta eivät vielä siritä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 20:02

Olen ottanut kuviakin niistä kesällä. Njurmella kun nukkuu kesällä kuulee miten ruoho kasvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 20:27

Ainankin vielä viimekesänä kuulin sirkansirityksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 20:38

Kyllä vielä viime kesänä sirittivät ja saa nähdä soittelevatko tulevanakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.03.2010 - 20:55

Kyllä kuulen sirkat ja hyttyset sun muut äänet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 21:09

Kuulen oikein hyvin heinäsirkan sirityksen.Ystäväni ei kuule sitä taajuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 21:38

Kyllä on kuulunut viimekesänä ainakin hyvin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.03.2010 - 22:09

En ole kuuloani tarkistuttanut mutta ainakin viime kesänä vielä kuulin milloin vain suostui sirittämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 00:20

En, kun on talvi. Kesällä kuulen, tai ainakin vielä viimekesänä kuulin;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 13:32

en ole kuullut enää moniin vuosiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 19:53

Kiusallisen hyttysen ininän kuulen . Ja onko niitä sirkoja vielä olemassa? Minä luulin, että ne ovat kuolleet sukupuutton. Ovat meillä päin lakanneet sirittämässä.