voiko omalle äidilleen puhua kaikki asiat, vai pitäisikö olla hiljaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.03.2010 - 14:42

Luulisin,että voi,mulla ei enää ajankohtainen,mutta en puhunut ,suhteemme ei ollut kovin läheinen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.03.2010 - 14:50

Me ollaan kavereita äitini kanssa, mutten sentään kaikkea hänellekkään kerro.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 14:51

ei kestäis kuulla puoliakaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 14:58

Voi puhua, jos on hyvä äiti lapsi suhde.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 15:01

Minulla on tyttären kanssa hyvin läheiset välit..kyllä hän puhuu minulle ilot ja surut...kun elämä ei aina ole ollut kovin helppoa hänellä..On tullut luottamus toistemme välille..että ei tarvi mitään salailla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 15:05

Minä olen jo 53 vuotias ja äitini 74 vuotias, ei häntä kiinnosta minun kitinät vaihdevuosistani, ja 4 polvi on hänellä menossa lapsissa jo, terve on äitini päästään , mutta ei jaksa enää minun ja siskoni marmatuksia kuunnella, eli ei edes kehdata hänelle mitään henk. koht. puhua, saa elää omaa elämäänsä ja me lapset myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 15:48

Aika paljonhan sitä yleensä äidilleen voi puhua, mutta ei sentään kaikkea. Riippuu siitä kuinka läheiset ja luottamukselliset välit ovat. Minä en ole enää vuosikymmeniin äitiäni rasittanut omilla murheillani koska emme ole kovin läheisiä. Hyvin harvoin edes tapaammekaan, kun välimatkaa on 500 km.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 16:30

Äitini on jo iäkäs ja sen takia en hänelle kaikkea viitsi puhua mitä mielessä milloinkin on. Enemmän olen kuuntelijan asemassa. Nuorempana juteltiin enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.03.2010 - 17:52

Pitäisi voida puhua, mutta olen huomannut että ei oma lapseni ainakaan puhu edes murto-osaa asioistaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 19:36

ainahan sanotaan että äidille voi sanoa kaiken. mä en ainakaan ole sanonut. se vaan on niin että tietyistä asioista puhutaan vain kavereiden kesken. ja mahtaako se äitikään jaksaa olla sulle bestis joka tietää kaiken ja kuuntelee pölpötystä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 20:54

En voi. Äitini on ihminen, jolle en ole koskaan voinut kertoa esim. huolistani koska hän miettii ja huolehtii niistä sitten yökaudet. Toivon, että lapseni voisi vielä aikuisenakin kertoa minulle aratkin asiansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 21:30

Hmm, vaikea kysymys. Riippuu tietenkin suhteen laadusta, jotkut viisveisaavat ja toiset taas surevat itsensä uuvuksiin. Nuorempana kerroin ilot ja surut äidilleni, nykyään yritän olla liikaa rasittamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.03.2010 - 21:45

Riippuu siitä minkälainen äiti-tytärsuhde on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 01:24

Mun äitini kuoli, kun mä olin 23-vuotias. Kyllä mä teininä kerroin hänelle paljon ajatuksistani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 19:45

Minun äidille ei voinut kertoa mitään luottamuksellista. Yhteinen ruokapöytä oli se paikka, jossa äiti viimeistään vuoti luottamukselliset asiani kaikkien tietoon.

Jos äitisi on luottamuksen arvoinen niin kerro toki.