Mitä mieltä olet korkeimmanoikeuden päätöksestä palauttaa kotimaihinsa isoäidit Venäjältä ja Ekyptistä.

Minusta päätös on julma ainankin tämän Venäläisen isoäidin kohdalta,ei hän pärjää siellä mitenkään.

Avainsanat: korkeinoikeus julma päätös

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.03.2010 - 12:46

Todella väärin, mutta jos ei näitä käännytys päätöksiä tehdä ,täällä olisi paljon mummoja joita pitäisi hoitaa yhteiskunnan varoista, ei ole hääppöistä edes omien vanhustemme hoito, ja ei nämä isoäidit ole maksaneet tähän maahan mitään rahaa ja meidän pitäisi heitä hoitaa, palautus maissa on kymmeniä tuhansia samassa jamassa olevia vanhuksia, otetaanko kaikki tänne . Minä kyllä ensin murehdin omat laitos vanhukset ja sen jälkeen jos valtiolla on runsaasti rahaa niin hoidetaan muiden maiden sairaat vanhukset.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.03.2010 - 12:51

todella julmaa jä väärin palauttaa vanhat ihmiset sinne, jos ei yksin pärjää. kauheata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 13:14

Minusta Suomi ei ole velvollinen heitä elättämään. Huolehditaan ensin oman vanhusten hyvästä hoidosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 13:20

Ajatellan itseään. Ollaan egyptissä tai venäjällä. Sama tilanne niin minä olen koko varma että meidät palautettaisiin kotiin.Elämä on välillä julmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 13:34

Niin kyllähän se vähän jurppii meitä kun itse katselin Tv.n ohjelmaa Astrid Thorsin haastattelua, niin kyllä niillä maahanmuuttaja ihmisillä on heti sain sen käsityksen parempikin toimeentulo,kuin meidän
vanhuksillamme.
Sääli tulee kun on nähnyt niitä vanhuksia ja heitä on pitkään pompoteltu saako jäädä omaisten luo
vai ei?
Eiks meille ns,vanhuksille jo kuolemanpilleriä kehitetty. On mentävä itseensä ja mietittävä omalle kohdalle.
Joten olen sitä mieltä,että sairaat ja vanhat ihmiset saisi jäädä omaisten luo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 14:14

nää on näitä ikuisuusjuttuja. laki on laki ja sydän on sydän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 14:58

Erittäin hyviä päätöksiä molemmat, jokus sentään järkikin voittaa aj laki on puolella. meillä ei ole Suomessa mitään velvollisuutta elättää venäläisiä ihmisiä, ei liioin egyptiläisiä. Annetaan myös virheellistä tietoa sillä egyptiläisestä puhuttiin siihen malliin kun hän olisi joku tosi vanha ihminen mutta on syntynyt v. 1945. meillä sen ikäiset eivät ole mummoja, käyvät työssä ja elättävät itsensä.
Omaisensa voivat mennä kotimaihinsa takaisin, siinä ratkaisu. Suomalaisilla "mummoilla" tuskin tulee edes mieleen vaatia pääsyä lastensa asuinmaihin elätettäviksi. Jos pyrkisimme Venäjälle, takaisin meidät sieltä lähetettäisiin takuuvarmasti, samoin Egyptistä.
Suomi ei voi koko maailmaa elättää.
V. 1945 syntynyt ihminen ei ole vanha.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 15:40

päätös oli silti raju.
Olisihan sen jotenkin sillai voinut järjestää, että saisivat asua, mutta omaiset huolehtivat kustannuksista.
Ja jos vertaa koko ajan lisää tuleviin somaleihin, niin miten sen valossa voi perustella.

Tässä tapauksessa olisi voinut osoittaa sitä joustavuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.03.2010 - 21:08

Vanhuksen kohdalla asiassa pitäisi olla lempeämpiä, mutta ei meidän pitäisi hyysätä muun maan kansalaisia. Omien asiat ensin kuntoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 22:48

Jos ymmärsin oikein, niin sukulaiset olisivat pitäneet näistä vanhuksista huolta. On totta, että omissa vanhuksissamme riittää huolehtimista ja heidän hyvinvointinsa pitäisi taata, mutta kyllä silti tuntuu rajulta päätökseltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 23:13

Julmaahan se on..mutta kyllä Suomen vanhukset on etusijalla..paljon kurjissa oloissa joutuu olemaan..kun ei ole hoitopaikkoja..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 20:11

Itä-rajan takana on legioona maatuskoja odottamassa,joiden tyttäret/pojat ovat jo Suomessa. Meidän sosiaaliturva eikä veronmaksajat eivät kestä tilannetta,jos Baltian maista ja niiden vanhukset tulevat Suomeen. Hyvä Ahmat12,todellakaan v--45 syntynyt ihminen ei ole turvaton VANHUS,kuten tiedotusvälineet kirjoittivat kuin 85-95vuotiaasta.Mun mielestä oikeudenmukainen päätös,Suomelle.
Ennakkotapaus.