Pidätkö paistetuista silakoista?

Minä pidän ja mieleni on niitä tehnyt pitkänaikaa,kaupasta saa vain fileitä.

Avainsanat: paistetut silakat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.03.2010 - 19:51

Minä pidän silakasta kaikissa muodoissa.Suutarinlohena, rapusilakoista, silakkapihvistä ym.

Kysyjän kommentti

Silakka on hyvä kala,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.03.2010 - 19:41

En enään pidä silakoista ennen kyllä. On tullut pienikokoiset paistetut muikut.Niissä ei tunnu ruodot ollenkaa.Voilla yleensä paistan ja ruisjauhoissa pyörittelen ennen paistoa.Meillä kelpaa kyllä kalaherkku kaikille.Yleensä loppuu ennenkuin kerkii pöytään.Kilon keralla paistelen.Meillä kissatkin on pääkenossa joko tulee.Ne syö paistamattomana.Aika tärkeetä ravintoa ja maukasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 19:45

jos oikein tuoreita kokonaisia silakoita voi ostaa torilta tai kaupasta, valmiista fileistä en tykkää, jotenkin outo maku mielestäni niissä on.
silakat, päät ja suolet poistettuna, ruisjauho-suolaseoksessa pyöriteltyjä ja voissa paistettuja, awot!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 19:52

En tykkää silakoista ollenkaan joten en edes osta niitä missään muodossa.

Lisätty: 10.03.2010 - 08:35

ja Vilma lisää myös ettei söisi silakoita mistään hinnasta missään muodossa. Haisevat niin kummalliselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 20:01

Kyllä pidän, olen kaikki ruokainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 20:12

Jos vaa on kypsäks paistettui. Suutarinlohi on aikas herkkuu myös....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 20:28

Nimenomaan silakkafileistä tehdyt silakkapihvit on mun suurta herkkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 20:39

Silakka on lohensukuinen erittäin maukas kala. Oikein laitettuna päihittää kirjolohen mennen tullen. Silakkoihin tulee himo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 21:04

Voi miten suurta herkkua paistetut silakat..Silakat monipuolisia..kun voi valmistaa monella tavalla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.03.2010 - 21:23

Silakka on kuulunut ruokavalioon ison elämääni. Sitten kun tänne Savoon tulin, kuulin ettei sitä roskakalaa kukaan syö, muikkua sen olla pitää. Hieman suutahdin moisesta itsekkyydestä ja siksi edelleenkin milloin teen jouluksi itse maustekalat, ostan siihen tarkoitukseen nimenomaan silakoita. Ja arvaas kuka niitä sitten syö? Kyllä, yksistään minä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 21:48

No nyt herahti vesi kielelle, söisin vaikka joka päivä paistettua silakkaa, pidän sitä parempana kuin
muikkua.
Laitoin kerran ajat sitten 6 päivänä silakka ruokaa peräkkäin, jo mieheni sanoi, että voisi muutakin joskus olla. Täällä on harvoin tuoretta kalaa saatavilla. Ja neulamuikut, voissa käännellyt on mailman paras ruoka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 22:15

Vatsat vastakkain paistettuina,nam nam.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 22:51

Silakoita ruisjauhossa kieriteltynä ja voissa paistettuna,rapsakan ruskeiksi ja sitten vaan hännästä kiinni ja NAM!olen syntynyt ja kasvanut meren äärellä,joten ekana kalana on silakka,muikkua olen maistanut,mutta lohikalana maistuu hiukan rasvaiselle.Mun kisulitkin peittelivät muikun,kerran en hallista saanut enää silakoita,kokeilin muikkua,mutta stadilaisia kissoja kun olivat,niin ei kelvannut.
Sitäpaitsi silakka on niin monipuolinen valmistaa,ettei koskaan kyllästy siihen makuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 00:26

Kelpaa, mutta pari päivää juuri paistettuja muikkuja syöneenä voin sanoa että omasta mielestäni ne ovat kuitenkin parempia. Ei vaadi muuta kuin kuuman pannun...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.03.2010 - 00:34

Kyllä pidän, mutta kun niitä ei saa täältä juuri koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 00:36

Näköjään silakka voitti. Vaihtaisin joskus häränfileen silakkapihviin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 00:54

paistettunakin ja lähes kaikissa muissakin mahdollisissa muodoissaan, sen vaan pitäis olla vastapyydettyä kun aletaan syötäväksi valmistamaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 09:18

on minun suurta herkkua, pidän silakoista kaikissa muodoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 09:54

kyllä minä sitä syön jos tarjolla on.Mutta turha vaiva alkaa valmistamaan sitä itse meidän perheelle kun lapset eivät siitä tykkää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 19:02

savustetun silakan jälkeen toiseksi parasta