Onko naiset miehiä huonompi ratissa ?

Autoilevat naiset
Eeva:
Voi ei, tässä tuulilasissa on taas tällanen lappu. Tämä on jo kolmas tänään.
Maisa:
Ne on jotain joutavia mainoksia. Pistetään se tuohon viereiseen autoon.
Eeva:
Laita nää loputkin laput siihen, niin mä pääsen niistä eroon.
Sitten lähetään, tytöt. Oops, mikäs siellä rysähti?
Paula:
Mä luulen, että sä peruutit tohon takana olevaan autoon. Siinä
peruutuspeilissä on varmaan jotain vikaa. Mulla oli ihan sama juttu viime vuonna.
Eeva:
Hyvä että se selvis. Mä oon ihmetelly, miks mulle käy joka kerta Prisman
parkkipaikalla tälleen. Huomenna mä otan peilin mukaan ja vien sen huoltoon.
Maisa:
Ota samalla öljytikku mukaan ja vaihda se uuteen.
Eeva:
Minkä takia? En mä ole ikinä tullut ajatelleeksi, että se pitäis vaihtaa.
Maisa:
No sen verran mäkin tiedän autoista! Öljytikut kuluu nopeesti. Ne
ei sitten enää yletä öljyyn ja sä et tiedä, miten paljon sitä on.
Paula:
Kyllä autot on sitten hankalia kapistuksia. Mutta mä oon kyllä
edistyny kovasti niiden kanssa. Mä saan meidän mersun ajetuksi talliin
jo melkein kokonaan.
Eeva:
Hitsi, nyt rupee satamaan lunta! Lumisateessa on tylsää ajaa. Ja
tässä autossa ei kuulemma pala edes jarruvalot.
Maisa:
Sun pitää ostaa ens kerralla punaista öljyä. Sitten näkyy
jarruvalot ja vilkut paremmin.
Paula:
Aatu sanoo mulle aina, että jos lumisateessa ei nää ajaa, niin on parasta
seurata lumiauraa. Sitten kerran mä aloinkin seurata yhtä lumiauraa, kun
pyrytti niin sakeesti.   Mä seurasin sitä varmaan tunnin verran, kun se sit
pysähty ja se kuski tuli kysyyn, et mikä mulla oli hätänä. Se oli saanu
aurattua Citymarketin parkkipaikan ja oli sit  menossa Prisman parkkipaikalle.
Oli se hyvä, et mä sain selville, missä mä oon.
Maisa:
Toi on muuten hyvä neuvo.
Paula:
Prismasta puheen ollen mä kävin eilen siellä etsimässä Aatulle
synttärilahjaa. Se haluais sellaset autoilijan hanskat.
Myyjä kysy, mikä Aatun numero on ja onneks mä muistin, että se on HFK-766.
Mutta kyllä oli surkee valikoima, kun en mä sit kuitenkaan löytänyt oikeeta kokoo.
Eeva:
Kauheeta, hiljennä vähän! Nyt oltiin vähällä ajaa tuon rekan kylkeen!
Maisa:
Eeva, sinähän olet itse ajamassa!
Eeva:
Ai niin olenkin! Miten mä en yhtään huomannut!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.03.2010 - 10:11

mua kyl vähän pelottaa jos on nainen ratissa =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.03.2010 - 10:06

No voin sanoa sen että kyllä monesti naiset ovat parempia ajamaan autoa kuin miehet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 10:09

Niin ainakin väitetään. Itse en tiedä asian todenperäisyydestä. Välillä kuitenkin tuntuu siltä, että saattaapi olla totta. En kotona sano, ainakaan kovaan ääneen.
Olihan tuolla lettupinolla inhimillinen pilke silmänkulmassa, kun ei kysynyt tätä eilen (kansainvälinen naistenpäivä).

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.03.2010 - 10:27

Jaa enpä tiedä. Itse olen autoillut jo kohta 40 vuotta, ja olen nähnyt tuolla tien päällä kulkiessani vaikka mitä. Usein sen kauhistuksen on aiheuttanut mieskuski. Ja jos oikein muistelen, niin onnettomuuksista luettuani on suurin osa aiheuttajista ollut miehiä siellä ratin ja penkin välissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 11:01

tuskinpa siinä kummempia eroja muuten on, paitsi että monessa perheessä asiat on niin että frouvalla on tosi paljon vähemmän sitä harjoitusta ja ajokokemusta, sehän tietysti näkyy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 11:14

yksinkertaisesti naiset eivät ole huonompia kuin miehet.siinä se nainen ajaa kuin mieskin.välillä tuntuu ,että jopa paremmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 11:22

Tää on niin blonkivitsimäistä taas. Mun on täytynyt esittää monesti tietämätöntä miesten kanssa keskustellessa ettei miehet tuntis itseään tyhmäksi. Katsos mun ex-mieheni kertoi/opetti perusteellisesti autosta melkein kaiken.
Mun vakiovastaus on kuitenkin: en mä muuta tiedä autoista kuin ettei niitä saa kivittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 12:28

Vakavasti ottaen naiset ovat usein epävarmempia. Ne kerrat jolloin on tullut läheltä piti-tilanne, ratissa on ollut nainen joka ei ole noudattanut liikennesääntöjä. Tunnen myös joitain naisia joile ei olisi ikinä saanut ajokorttia antaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 18:10

Ei se kuskin taitavuus ole sukupuolesta kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 20:37

Eivät ole. Luotan vain omaan ajotaitooni. Meillä minä ajan aina. Nykyisin en lähde miesten kyytiinkään. Olen niin kauan ajannut, ja päivittäin tulee kymmeniä kilometriä.
Nimimerkki: Aina auton ratissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 21:22

Mielestäni naiset eivät ole huonompia olleskaan. Usein naiset ovat paljonkin ajattelevampia tuon liikennekäyttäytymisen suhteen. Mielestäni turvallisuus on unohtunut liian usein ajavien keskuudessa.
En lähtisi mollaamaan naisia millään lailla. Naisilla on kuitenkin se elämän säilyttämisen taito/vaisto tallella. Asun maaseudulla, täällä naiset joutuvat ajamaan jopa päivittäin, nämä teiden primpsessat, ajavat autoa kelissä kuin kelissä... Just think about it!!!!

Itse olen harjoitellut talviajoa järvenjäällä aina kun mahdollista. Itse olen joutunut tankkaamaan liikennesääntöjä tuttavieni takia - pari skoudea. Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että ne vanhat papat ovat ne suurimmat riskit meidän liikenteessä (liki 80 vee).

Turvallista matkaa kaikille Napsulaisiile!!! Sukupuoleen katsomatta!!! Toisia mollaamatta!!! Katotaan peiliin ja mietitään, onko tuolla häiskällä homma hanskassa!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 21:54

Naiset taitaa olla taitavempia kuskia,kun miehet...miehet liikaa hurjastelee..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 23:45

Miksi ihmeessä? Miten vehkeet ajotaitoon vaikuttaisivat?

Lähteet:
Ei ummarra