Mitä pidät ajatuksesta, että Sinulla olisi ns. liikuntakummi sitten kun on jo vaikea kulkea yksin?

Avainsanat: fba

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.03.2010 - 22:06

Ajatus liikuntakummista on todella upea. Mikäli hyväntahtoisilla ihmisillä on aikaa tuonlaiseen toimintaan niin hyvä on.
Joskus aikanaan oli vielä niin, että kotiavustaja sai käydä asiakkaan kanssa kauppareissulla. Sekin lopetettiin kuulemma kustannussyistä (Turku 1992?). Silloin meni monen vanhuksen elämä "takapakkia", kun ei päässeet ulkoilemaan.
Toivon hartaasti, jos joskus olisin liikuntakummin tarpeessa olisi se mahdollista.
Hyvää naistenpäivää liisukka.

Lähteet:
muistilokero

Kysyjän kommentti

Näin se on, on suorastaan skandaali, että liian moni vanhus ei pääse lainkaan ulos-jopa vuosiin.
Lahdessa on toiminta jo vakiintunutta.
Kaupunki ja srk ovat tehneet yhteisyötä ja liikuntakummeja on jo 35, ovat koulutettuja, toimii vapaa-
ehtoisuuden pohjalla.
kiitos myötämielisyydestä meittii vanhempia kohtaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.03.2010 - 21:44

Todella olisi hieno asia,jos olisi olemassa liikuntakummi. Itse olen eläkkeellä ja käyn avustamassa vanhuksia...joille apu on tosi tärkeä...että pystyvät kotona asumaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.03.2010 - 23:44

Sellaisen kummin minä haluaisin. Tarpeellinen monelle sairaalle ja huonosti liikkuvalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 00:11

mullapa on lupaus sellaisesta

kun yksi prinsessa tässä pari vuotta sitten sai opiskelupaikan hoiva-alalta, myönsin hänelle pienen 'opintostipendin' ettei tarvinnut lainoja ottaa, silloin lupas talutella mua sitten kun (jos) sellainen aika koitaa että tarvetta on (saas nähdä kuinka äijän käy)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 01:29

Minulla on jo henkilökohtainen liikuntakummi, vaikka liikkumisessani ei muuta vaikeaa olekaan, kuin sohvalta ylös pääsy.
Hän kävelyttää minua säännöllisesti, koska muuten en varmaankaan "ehtisi".
Tuo avainsana fba viittaa minulle liian hurjaan liikkumiseen, mikäli kyse on tästä; basejump.fi/index.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 09:14

todella hieno ajatus, ottaisin varmasti semmoisen, kun tulen vähän vanhemmaksi.noin 30 vuoden päästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 12:55

Loistava idea,sitten kun pää ja jalat eivät toimi yht´aikaa.Mistä tämä kirposi ilmoille,kehittämisen arvoinen idea!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 18:31

No mikä ettei jos tarvis olisi, vaikka toivon etten sellaista koskaan tarvitse vaan pärjään loppuun saakka omin avuin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.03.2010 - 22:44

Olisi varmasti hyvä asia ja hyvä idea ainakin.