onko turvallista tehdä nettiostoksia, ettei tule huijatuksi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.03.2010 - 19:18

Kuten Papiti toteaa, oikeista kaupoista uskaltaa ostaa. Onhan nuo Anttilat ja Hobby Hallit, ja Iittalatkin jo verkkokauppana.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.03.2010 - 19:13

Tunnetut kaupat ovat turvallisia.
Huutokaupasta ostettaessa kannattaa katsoa millaista palautetta ko. myyjä on saanut muilta.
Selkeästi hämäriin kauppoihin, kuten "nettiapteekkeihin" ei kannata sekaantua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 19:19

Kyllä varmaan..niinkuin edelliset totesi..itse en kyllä meinaa ostaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 19:50

Toisinaan teen,vimeksi tänään Ainot Reinokaupasta.Olen tehnyt nettiostoksia ulkomailta mmssa kameran,purjehduslaukun(puolet halvempi kuin alan kaupassa Suomessa),jotain vaatteen retaleita Usasta yms.Matkanut muistaakseni kortilla sekä PayPal-systeemillä.Matkoja ja hotelleja,toistaiseksi en ole tullut huijatuksi :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 20:22

kamera, lentoja ja muita matkoja, hotelliyöpymisiä siinä ne minun ostokseni ja kaikki jollain tavalla tunnetuista firmoista, ei ongelmia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 20:30

Kannattaa pitäytyä vain tutuissa ja turvallisissa nettikaupoissa,niin ei tule huijatuksi. Itse olen netin kautta asioinut vain kotimaisten yritysten kanssa eikä koskaan ole ilmennyt mitään ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 20:54

Ensimmäiseksi suojaa luottokorttisi internetostoja varten. Nordean verkkopankissa onnistuu helposti. Tee ostokset verkkokaupoista, joissa maksujen kohdalla lukee esim. Verified by Visa tai MasterCard Secure Code - yhteys on silloin suojattu. Ostokset varmistetaan vielä verkkopankkitunnuksilla. Jos jostain syystä tavara ei saavu perille tms., maksu hyvitetään sinulle. Näin ainakin Nordean korteilla, en osaa sanoa muista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.03.2010 - 23:29

Aina niissä oma riskinsä on.