mitä laitatte pääsiäiseksi ruokaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.03.2010 - 22:44

En oikein vielä tiedä .Sinne on vielä matkaa. Mutta luulisin jotain lihaa .kalaa.perunoita ,salaattia ja mämmiä.Koti kaljaa pöytään ruokajuomaksi ja maitoo.Kat ,täytekakkua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.03.2010 - 20:32

En tiedä vielä. Emme yleensä laita mitään perinteisiä pääsiäisherkkuja kuten lammasta tai mämmiä mutta jotain erikoityisempiä herkkuja tulee yleensä pääsiäispyhiksi valmistettua. Silloin on mukavasti ylimääräistä vapaata ja aikaa puuhastella keittiössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 20:37

Ei olla viel tietosii.Lammasta ei kuitenkaan meidän pöydästä löydy.Mämmiä tuokkonen ainakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 21:23

En ole minäkään vielä harkinnut mitä laitan. Lammasta emme syö....jotakin hyvää liharuokaa..kalaakin voi laittaa. Mämmi kyllä kuuluu meidän pääsiäiseen..se on perinne..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 08:42

Pääsiäiseen on kalenterini mukaan 3 viikkoa aikaa eli turha vileä hermoilla.Meille tulee kyllä ulkomaisia vieraita joten asiaan täytyy paneutua. Ensin käyn muutaman päivän matkalla ja palaan pitkäperjantaina eli kyllä viikkoa ennen h-hetkeä täytyy ruokalista on selvänä. Tiestysti jotain perinteistä pääsiäiseen kuuluvaa on mukana, lammaspaistia tms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.03.2010 - 22:21

Ei vielä mitään tietoa, mutta sen tiedän että se on ihan tavallista arkiruokaa. Voi olla joku keitto tai laatikkoruoka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 19:00

jos ollaan kotona niin se savustettu lampaanviulu ollaan jostain hankittu ja sen ympärille sitten ateriat kakennettu, mutta niihin valmisteluihin on vielä tosi paljon aikaa