Miksi naiset käyttävät kaulassa roikkuvaa ns. "tissikelloa"??

Avainsanat: kello nainen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.03.2010 - 00:53

syy tissikellon käyttöön on ilmeisesti uskomus "ettei vahinko tule kello kaulassa"

Kysyjän kommentti

On on!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.03.2010 - 22:09

en ole koskaan tissikelloa pitänyt, enkä muutenkaan käytä kelloa, puhelimesta katson ajan, tai kirkonkellosta. lakeuden risti senverran korkea että kellonaika näkyy aika kauas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.03.2010 - 22:26

Ei käytä tämä akka. Eikä kelloa ollenkaan. Jätin kellon ranteestani siinä vaiheessa kun sain ensimmäisen kännykkäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 22:40

Monessa työssä esim. rannekello on tiellä tai ei voi pitää hygienisistä syistä.
Kaulakello on siten paikallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 23:14

Sairaanhoitajilla on kuuluu olla kello jossa on sekuntiviisari pulssin mittausta varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 23:23

Ei tälläkään leidillä löydy, ei tisseistä eikä ranteesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 23:57

Onko kaulakello yhtäkuin tissikello?Taas opin uutta Napsusta,ei kuitenkaan roiku kaulassa eikä tississä vaan ranteen ympärillä työaikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 00:53

Siis ai mitä käyttävät?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 07:05

"Tissikello"...heh, heh. Tuota nimitystä en ole ennen kuullutkaan. Rannekelloa en enää käytä, kuin korkeintaan joskus lomalla matkoilla. Kännykän kello riittää. Lisäksi minulla on työpuvussani hoitajan kello, mutta se on lukolla kiinni rintataskussa...onko se siis rintakello vai taskukello?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 10:10

Jaa et tissikello onneksi minä en selaista omista.Minulle rittää rannekellot.Mutta sitäkin tulee vähän käytettyä nykyään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 10:15

Jaa.. onkos se kaulakello toiselta nimeltään "tissikello"? Empäs tiennytkää. Johtunee kait siitä että itse en kaulakelloa ole koskaan käyttänyt. Niiden joilla sellainen on käytössään tiedän pitävän niitä koska heille ei työn, allergian tai muun yhtä järkevän syyn vuoksi sovi rannekello käteen, tai he haluavat kantaa kaulassaan korua joka on yhtäaikaa sekä kaunistus, että hyödykäyttöesine.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 10:59

ei löydy kelloa ranteesta eikä tisseistä. kännykässä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 12:26

Sairaanhoitajilla olen niitä kelloja nähnyt mutta eipä taida nekään enää käyttää kaulakelloa. Joskus aikoinaan oli jokin muotiartikkeli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.03.2010 - 13:25

En ole niitä nähnyt vuosiin kenenkään käyttävän, mutta koruiksi ne ennen miellettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 19:01

Yksi sellainen roikkuu kaapin naulassa..en ole ikinä käyttänyt..Rannekelloa käytän jatkuvasti..