Luetko sanomalehtien "kuolleita"ilmoituksia? Itse ainoastaan,jos etsin jonkun tietyn ilmoitusta.

Avainsanat: kuolleita-ilmoitusten lukutapa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.03.2010 - 18:21

eipä paljoa kiehdo,
aina silloin kun syystä tai toisesta pitää niitä selailla,
tulee tosi huono mieli kun siellä on ainakin puolet itseä nuorempia

Kysyjän kommentti

Siinähän syytä lukemattomuuteen onkin,samat kuin itsellä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.03.2010 - 17:36

Joku sanoi aikoinaan, että se on ikääntymisen ensimmäisiä merkkejä, kun kuolinilmoitukset alkavat kiinnostamaan. Joten kyllä luen. Seuraan mm. joskus hoitamieni vanhusten kuolinilmoituksia ja aina tulee muistot mieleen kyseisestä ihmisestä sekä helpottunut olo siitä, että taas on ikäihminen päässyt ansaitsemaansa lepoon taivaan kotiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 17:42

Eihän ne ole kuolleita, vaan ovat lopettaneet "tupakanpolton"!

Lisätty: 07.03.2010 - 17:45

Niiden lukeminen aiheuttaa tarpeetonta pahanolontunnetta itse kullekin..
Suru on henkilökohtainen asia, eikä sitä pidä lukemalla lisätä.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 17:43

tuleepa ne joskus silmäiltyä, jos paperiversion lehdestä käteensä saa,
ja aina sävähdyttää,
kun itseä nuorempi on kuollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 17:54

Kyllä lueskelen niitä joka sunnuntai.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 17:55

Lueskelen niitä aina sunnuntain sanomalehdestä ja kovin usein siellä on jonkun tuttavan tai tuttavantuttavan kuolinilmoitus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 18:08

kyllä tulee luettua,omasta paikallislehdestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.03.2010 - 18:58

Paikallisessa ilmaisjakelulehdestä luen seurakunnan ilmoitukset ja sieltä aina syntyneet ja kuolleet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 19:03

Sunnuntain lehdestä katselen ja luen onko tuttuja ketää. Siellä tavataan paratiisissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 20:00

Kyllä tulee joka Sunnutai katsottua kuolinilmoitukset..paikallisesta lehdestä...Tuntuu monta kertaa niin pahalta,kun on paljon nuorien ihmisten kuolinilmoiuksia..ja välillä huomaa jonkun tuttavan kuolleen..mitä ei ole tiennyt..että on poisnukkunut..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.03.2010 - 21:34

Avasin aikoinani Hesarin ja sanoin ääneen: pitää katsoa onko kukaan tuttu lopettanut tupakoinnin. Ja samassa osui vanhan sukulaiseni kuolinilmoitus silmiin. Sen jälkeen en ole pahemmin vitsaillut ja kunnioituksella lukenut mitä olen lukenut. Joskus kirjoitin niitä kauneimpia muistovärssyjä ylös.