Nettiautossa on huijareita liikellä.

Olen katsellut käytettyjä autoja netistä 'nettiautosta'.
Muutama hyväkuntoinen uudehko on ollut poikkeuksellisen halvalla.
Ja olen laittanut kysymystä heille, yhteensä 3 eri autoa.
Joka kerta eri juttu mutta samantyylinen selitys.
En ole viitsinyt vastata heille mitään. Koska jos joku on liian halpa, se ei voi olla totta , tuskin kukaan myy hyvää 15000€ arvoista autoa 4000€:lla?
joku kusetus on käynnissä.
Itseäni huijarit pistävät oikein vihaksi.
Onko tässä mitään rikosta kuitenkaan tapahtunut ja mihin näitä voi tai kannattaa ilmoittaa eteenpäin tälläisiä tapauksia ?

Avainsanat: nettiauto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.03.2010 - 13:41

vanha viisaus pitää edelleen paikkansa:

jos tarjous on liian hyvä ollakseen totta, se ei olekkaan totta, vaan jonkun sortin huijaus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.03.2010 - 12:48

Olihan tuo pankkiryöstökin metka tapaus (suunnittelu).
Eli rikoksen suunnittelu ei ole suomessa rangaistava teko, kuten monessa muussa maassa on.
Näköjään saavat suunnitella ja ilmoitella aivan julkisesti!
Rikos lienee tapahtunut sitten vasta kuin joku on langennut syöttiin.
Voi olla, että ovat korjaamassa tämän ongelman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 13:09

noit huijareit on ikävä kyllä joka paikassa , just myytiin asunto-autoa hyvää ja halpaa, kun sitten asian osainen, joka siitä kiinostui, niin alkoi ottamaan yhteyttä myyjään, jonka osoite oli englannissa , mutta tuote olikin jossain euroopassa, en nyt muista missä.. pyysi kuitenkin tonnin etumaksua , ennen ,kuin edes lähettää muita tietoja siitä tupa-autosta , jot kyl minulla ainakin hälytyskellot ois kalkattanut ja lujaa ...ei tainnut syntyä kauppoja ja paljon ottavat jonkun kuvan ja laittavat tuotteen myyntiin , pyytäen aina etumaksua ennen, kuin pääsee edes katsomaan niitä myytäviä tuotteita , jos niitä edes onkaan olemassa ...jot ei maksua ennenkuin on sataprosenttisen varma ,ettei tule huijatuksi ...itse en maksa mitään ennen kuin olen tuotteen testannut ja nähnyt ....sekä takuu on varma ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.03.2010 - 14:50

Siksi juuri onkin syytä käydä itse syynäämässä, mieluummiin asiantuntijan kanssa ostettava auto ja tehdä kunnon koeajo ennen kuin ostaa. Jethronkohan autokauppias siellä myy hyviä autoja?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 15:02

niitä huijareita on joka paikassa liikkellä. varokaa napsulaiset, ettette mene lankaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 16:27

Näyttää koijareita olevan joka paikassa liikkeellä. Minunkin puhelimeen tulee tekstiviestejä joissa kerrotaan että olen voittanut paljon rahaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 16:44

Juu huijareita on vähän joka myyntikojuissa täällä netissä.
Meillä on ollut auto myynnissä pitkän aikaa siellä nettiautossa ja viime vuoden loppupuolella tuli jonkunlainen puhelinsoitto.
Soittelija kyseli että saako meidän ilmoituksen laittaa tori.fi sivulle ilmatteeksi (meidän ei tarvitse tehdä yhtään mitään)?
Ja lupasi vielä laittaa sähköpostitse linkin sille sivulle jossa automme tulisi olemaan, isäntä epäröi mutta sanoi kuitenkin että senkus laitat..
. eipä ole meidän koslaa koskaan siellä tori-ilmoituksissa tähän päivään mennessä näkynyt eikä sähköpostiakaan ole tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 19:34

Huijareita liikkuu nykyään joka paikassa..Pitää olla tarkkana..että ei tule huijatuksi..