Sen viime viikolla pamahtaneen tiskarin korjaus tulisi maksamaan enemmän kuin uusi. Piirilevyssä oli kaksi tosi isoa mustaa kohtaa

Niinpä menimme kauppaan jaostimme uuden. Ja kuljetus, asennus ja vanhan vienti melkein satasen. Niitäkään kun ei enään saa asentaa, muutakuin ammattilaiset. Mitä mieltä olette, vanhan korjaaminen olisi tietysti ekologisesti parempi, mutta kuitenkin kalliimpi vaihtoehto näin kuluttajan kannalta katsottuna. Toivotaan, että vanha menee jonnekin kierrätyspajalle, jossa osat otetaan kierrätyskäyttöön.

Avainsanat: tiskarin vaihto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.03.2010 - 13:32

Ei nykyään enää paljon korjailuja harrasteta, ellei satu joku tuttu olemaan taituri.
Ne nykyiset kodinkoneet kestävä suurinpiirtein 10 vuotta (ennen jopa 20 vuotta).
Kannataa harkita korjausta, jo arvointikin maksaa ehkä 50 €.
Uuden saa muutamalla sadalle eurolla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.03.2010 - 10:37

Näin muuttuu maailma,ainamarina,paras onkin antaa ammattilaisen hoitaa asennushommat,muuten vahingon sattuessa tulee tosi kalliiksi,jos itse on ropannut koneen kanssa.Itse uskon koneiden päätyvän jonnekin pajalle,sinisilmäisestikö?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 10:39

meillä hajos jääkaapista höyrystimen tunnistin ja korjaajaa korjas sen 100 e lasku , josta me maksoimme 60 e ja vakuutusyhtiö loput .. onko teillä kotivaakuutusta josko se ois sit korvannut korjauksia ?..meillä on laajavakuutus ja sieltä kyl on maksettu noit kodinkoneiden korjauksia ...no sitä mieltä, et jos vaan voidan niin korjautetaan.. olen sitä mieltä vahvasti... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.03.2010 - 10:46

Se sitten pamahti oikein kunnolla. Toisaalta vanha korjattu saattaa kestää kauemmin kuin uusi jolla on vuoden takuu. Mutta mistäs sen tietää... ei olla ennustajia noiden tekniikkajuttujen kanssa.
Itse kyllä korjautin yli kymmenen vuotta vanhan telkkarini. Se vika pysyi poissa, mutta ei mennyt kauaakaan, kun tuli uusi vika. Sitä en sitten enää korjauttanutkaan, vaan ostin uuden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 13:49

eli kävi just niinkuin arveltiinkin, eipä ole montaa värkkiä joita tänä päivänä kannattaa korjata

- harvalla yksityisellä on tässä kohtaa varaa tehdä ekologia valintoja -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 17:08

Ehkä vanhan korjaaminen saattaa olla ekologisempaa kuin uuden hankkiminen, mutta käytännössä ja pidemmän päälle omaa lompakkoa ajatelleen parempi ostaa uusi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 17:11

Näinhän se on, että tämä suomalainen työ maksaa ;) Jos jollain ilveellä saataisiin kiinalainen mekaanikko korjaamaan kiinalaisella taksalla, niin varmaan korjaus kannattaisi. Sitä odotellessa täytyy ostaa halvemmalla uusi kiinalainen kone ja luottaa siihen, että koneet päätyvät kierrätykseen.

O tempora, o mores!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 01:07

Minä en korjauttaisi.
Saattaa hajota uudelleen samasta kohdasta, jos pamahtamisen on aiheuttanut vika jossain muualla. Vaikka se paikka kestäisikin, niin muut osat ovat vanhoja.
korjasin hiljakkoin mekaanisen vian pesukoneesta, eikä mennyt kauan kun sekin tussahti.