Oletko koskaan saanut, englanninkielistä tekstiviestiä, jossa kerrotaan että olet voittanut paljon rahaa,

ota yhteys siihen ja siihen henkilöön. Mistä nämä oikein tulevat? Minä sain tänään ja kummastuttaa kuka voi saada salaisen puhelinnumeroni tiedot. Vai arpovatko nämä ihmiset numeroita ja lähettävät tekstiviestiä kenelle sattuu. Viesti tuli ulkomaan numerosta joka alkoi +278... Minkä maan numero alkaa näin?

Lisätty: 07.03.2010 - 00:31

Mistä näitä koijareita tulee?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.03.2010 - 00:35

Älä missään tapauksessa vastaa näihin huijausviesteihin. Tietokoneella ne lähettää niitä satunnaisiin numeroihin.
Etelä-Afrikka: matkapuhelimet 278

Lähteet:
saunalahti.fi/991/hinnat_maa...ittain.php

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.03.2010 - 09:08

En kyllä ole ikinä saanut tuollaista viestiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 09:38

muistaakseni kerran on tullut pari vuotta sitten,
niihin EI pidä vastata missään nimessä, poista viesti puhelimestasi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 09:39

Ei ole minunkaan numeroa löytäneet..kun onneksi ei ole tullut..kaikenlaisia huijareita tuntuu olevan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.03.2010 - 10:28

En ole, ja jos vaikka joskus sellaisen saisinkin, niin tietäisin heti ettei se ole totta. Raha osaa kiertää minut - ja kaukaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 12:05

Kerran sain ruotsinkielisen viestin jossa kehoitettiin laittamaan bastu päälle. Olivat kuulemma tunnin päästä veneineen laiturissa. Oli lähetetty ilmeisesti tietokoneella kun oli ihan ihmeellinen numero eikä mitään tietoa mistä päin se tuli. Olisin varmaan vastannut että en laita päälle jos ei ole kunnon kalasaalista, mutta ei siihen numeroon voinut vastata.
Tuollaista en ole saanut, niin onnekas en ole ollut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 16:51

EN OLE SAANUT, ENKÄ VASTAA JOS TULEE.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 18:31

Onneksi ei ole tullut. Ne ovat täyttä huijausta.