Onko kellään helppoa piirakan ohjetta, joka on nopea tehdä, ja ei paljon mene aineksia.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.03.2010 - 20:06

Tässäpä Justus Sinulle yksi piirakan ohje, onnistuu aina;150g marg, 3 dl,vehnä-tai hiivaleipäjauhoja,
1/2 dl vettä. Siinä pohja(ei mitään nostatusainetta) TÄYTE: 400 g jauhelihaa, 1 tl oregoa,
500 g tai hiukka vähemmän tomattimurskaa, 125 g sinihomejuustoa, (voi olla muutakin),sipulia ja tomattirenkaita, tulevat päälle.
Ruskista jauheliha, lisää tomattimurska ja suola, pippurirouhe,orego hippuset mukaan ja tietenkin juustoraaste. Painele taikina vuoan pohjalle ja reunoille.(vuoka n.24-26 cm läpimitta)
Päälle tomaattirenkaat ja sipulirenkaat, jos niistä pitää.
Paista 200 ast. noin 30-45 min. eli kunnes näytää hyvältä.
Toivon, että voit kokeilla.T.sirkkaliisa

Lisätty: 06.03.2010 - 20:08

Tietenkin pohjan päälle jauheliha,tomattimurska,juustoseos mausteineen ja niiden päälle tomatit ja sipulit.

Lähteet:
Äitini keittoohjevihkosta otettu, äiti on jo poissa. Se on minun lähteeni

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.03.2010 - 20:25

Tässä makea vaihtoehto

Omenapiirakkaa pellillinen

4 munaa
3 dl sokeria
4,5 dl vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
1,5 dl maitoa
1 dl ruokaöljyä tai saman verran (=100 g) margariinia tai voita sulatettuna
omenoita viipaleina
sokeria
kanelia
Säädä uuni 225 asteeseen.
Vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi, lisää keskenään sekoitetut kuivat aineet, jonka jälkeen maito ja öljy.
Kaada taikina leivinpaperilla vuorattuun uunipeltiin, nosta päälle omenaviipaleita (kotimaiset omenat voi leikata kuorineen, siemenkota poistettuna), ripottele pinnalle sokeria ja kanelia.
Paista uunin keskitasolla n. 15 minuuttia.
Tarjoa halutessasi lisäksi vaniljajäätelöä, vaniljakastiketta tai -vaahtoa.

Olen tehnyt monasti. Hyvää on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.03.2010 - 21:01

Osta valmispohja, siihen jotain hyvää täytteeksi. Valmispohjat ovat joskus tosi hyviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.03.2010 - 18:22

Valmis piirakkapohja ja päälle mitä kaapista sattuu löytymään.