Saatteko heti unen päästä kiinni, kun käytte nukkumaan? Onko teillä ollut apua akupiikkinauhoista/nukahtamislääkkeistä/muusta?

Juotteko ehkä lammintä sipulimaitoa? Itse saatan valvoa aamuneljään saamatta unta ja tosi kurjaa on! Käyn lenkillä kuuden maissa, olen lenkillä 1,5 tuntia ja siitä huolimatta en saa unta. Kaikkeni olen yrittänyt, mutta uni ei tule! Iltaa kohden tulee ahdistus, kun tietää että pitäisi käydä nukkumaan ja tietää, että ei saa unta! Kummaallista tämä on! Miesystäväni saa tuskin päänsä tyynyyn, kun jo kuorsaus kuuluu! Minä pyörin ja hyörin ja niistän nenää ja laitan huulirasvaa ja käyn vessassa ja juon vettä ja pöyhin tyynyä ja vaihdan asentoa... ja mikään ei auta! Neuvoja kiitos!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.03.2010 - 07:58

en tarvitse poppakonsteja, yleensä niin irtikatkipoikki illalla, että uni tulee vaikka yrittäisin katsoa
makuuhuoneen telkkaria, monet ohjelmat jää puolitiehen.

toivottavasti löydät näistä jotain apua ja vinkkejä:
www.tietoaunettomuudesta.fi/...3godUUbBdQ
www.unettomat.net/art_mistau...ohtuu.html
www.tr-terapiat.com/unettomuus.htm

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.03.2010 - 00:22

nukahtamislääke on mutta aamuyöstä tappelen unissani niin olen jättnyt käyttämättä. uni tulee minulle kun on riittävästi univelkaa. en tarvi lääkettä vaan aika tekee tehtävänsä. tiedän kyllä ihmisiä jotka ottaa voimakkaan napin sängynlaidalla että kerkee nukkumaan sängyssänsä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2010 - 00:23

Joskus en saa unta, mutta yleensä olen niin väsynyt että kaadun sänkyyn. Mutta paras lääke minulla univaikeuksiin on ollut hyvä kirja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2010 - 00:26

menen sänkyy vasta kun väsyttää ja nukahdan heti, siinä ei poppakonsteja tarvita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2010 - 00:43

Minäkin valvon niin pikään..että todella väsyttää..niin silloin nukahdan heti..Jos on tosi vaikeeta sinulla..pyydä lääkäriltä nukahtamis-lääkeitä..niin nukahdat...Se pelko kun menee sänkyyn..että ei saa unta..vie kyllä viimeisetkin mahdollisuudet nukahtamaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2010 - 09:25

Sinulle on tullut nukahtamispelko eli ennakkoon ajattelet miten nukahtaminen onnistuu ja sitten se ei tietenkään onnistu.
- kuuntele äänikirjaa (lainaa kirjastosta)
- poista jännitystila (ei pillereillä) : kädet eivät ole nyrkissä ja olkapäitä älä nosta korviin, rento olo.
- älä katso itsellesi liian jännittäviä filmejä ennen maata menoa
- sovi riitasi
- vie ajatuksesi iloisiin muisteluihin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2010 - 10:04

kyllä nukahdan melkein heti. entarvitse mitään poppakonsteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.03.2010 - 10:54

Käyn vasta sitten nukkumaan kun olen tosiväsynyt. Muuten ei tule mitään nukahtamisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.03.2010 - 23:30

Valvon vaikka aamuun jos ei väsytä. Jossain vaiheessa alkaa varmasti väsyttämään. Seuraavana yönä sitä nukkuukin sitten hyvin. Päiväunia ei saa nukkua, jos on illalla nukahtamisvaikeuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 21:59

puhdas omatunto javäsynyt ruumis, ei nukahtamisongelmia