Mitenkähän ne makaronien reiät porataan?

Avainsanat: makaroni reikä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 05.03.2010 - 20:42

Ei niitä porata. Työntekijöillä on sellaisen eripaksuiset puukepit - vähän kuin puiset grillitikut meillä - jotka öljytään ja sitten se makaroonilevysuikale hellästi silitetään vikkelillä sormilla siihen ympärille. Sitten kun makaroni on kovettunut se keppi vedetään pois. Spaketintekijät ovat kyllä hieman valittaneet kun tahtoo nivelet kipeytyä. Lakkoneuvottelut ovat parhaillaan meneillään.

Kysyjän kommentti

Uskon näin käyneen!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.03.2010 - 00:37

Makaroniporalla,pienellä mallilla.
Kauan aikaa sitten pistettiin yks kaveri ostamaan Hakiksen vanhasta apteekista "kuivattua farmaseuttia" ja seurattiin ikkunan takaa mitä tapahtui;oli kait jonkunmoista sakin kiusaamista,raukka parka uskoi,että rusinat kasvoi pensaassa,kyllä "lapset" on julmia toisiaan kohtaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2010 - 01:38

Kyllä niillä makaronin poraajilla täytyy olla tarkka näkö...emmental-juuston poraajat pääsevät jo vähän helpommalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2010 - 08:03

Kaivoksesta louhittaessa ilman reikiä. Reiät porataan vasta makaronireikätehtaassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2010 - 08:45

Ei reikiä porata, makaroni kasvaa puussa. Italiassa on runsasti makaronikasveja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2010 - 19:05

Se taitaa kasvaa onttona...kun on reikä sisässä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2010 - 20:29

Pastatuotteet:
Makaronin valmistus on jopa 3000 vuotta vanha keksintö.

Tähtimakaronit (stellinit)
Hyvin pieniä, ohuita levyjä, käytetään keitoissa.

Simpukka- ja kierremakaronit
Koristeellisia makaroneja, joita käytetään esimerkiksi salaateissa ja keitoissa.

Sarvimakaronit
'Sarven' muotoinen makaroni. Yleinen makaronilaatu esimerkiksi makaronilaatikossa.

Spagetit
Pituus vaihtelee muutamasta kymmenestä senttimetristä jopa metriin.

Nauhamakaronit (tagliatelle, fettucine)
Ohuita, nauhamaisia makaroneja. Nauhamakaroni on pakkauksessa löyhinä sykeröinä.

Lasagne
Yleensä esikypsennettyä levymakaronia.

Penne rigate
Viistoon pätkittyä, isokokoista makaronia. Makaronien pinta on uurrettu.

Cannelonit
Kookkaita putkimaisia makaroneja, jotka täytetään jauhelihakastikkeella ja gratinoidaan juustokastikkeella.

Vermisellit
Rihmamaisen ohutta spagettia. Saatavana sekä suorana että rullamaisina sykeröinä.

Pikamakaronit
Erityisen ohutseinäisiä makaroneja, jotka kypsyvät nopeasti.

Lähteet:
opetus.ruokatieto.fi/Suomeks...jatuotteet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.03.2010 - 22:19

Ja minä kun luulin, että ne on umpimakaroneja ja sitten jossain Kiinassa lapsityövoimin kaiverretaan niistä sisus pois. Siksi lapset, kun niillä on pienet kätöset ja pystyvät siihen hommaan paremmin kuin aikuisen kädet.