Omistiko Galileo Galilei ensimmäsen Fiat auton? Vai joku muu? "Se pyörii sittenkin"!

Avainsanat: fiat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.03.2010 - 11:34

Ei se paavi ollut, vaan Jeesus.

"Fiat Lux

Fiat Lux (Tulkoon valo) on saksalainen uskonnollinen liike tai "sääntökunta". Se on varsin pieni (jäseniä joitakin satoja), mutta saanut huomiota oikeudenkäynneistä, joita on käyty veronkierron ja parantaviksi väitettyjen rohtojen sekä nesteiden myynnin tiimoilta. Liikkeen perustajalla Uriellalla väitetään olevan erilaisia yliluonnollisia kykyjä. Liikkeen kannattajat pitävät häntä muun muassa henkiparantajana, meediona ja välikappaleena, joka ottaa ilmestyksissä vastaan jumalallisia viestejä.

Liikkeen jäsenet saavat uudet hengelliset nimet, ja heidän elämistään säädellään. Liikkeen oppi on apokalyptinen; aluksi maailmanlopun piti koittaa vuonna 1998, mutta silloin Uriella ilmoitti Jumalan myöntäneen ihmisille armonaikaa suunnattoman rukousenergian ansiosta.[1] Liikkeen oppiin kuuluvat myös ufoihin liittyvät uskomukset, joiden mukaan Antarktikselle on tällä hetkellä kätkettynä natsiufoja. Ufokertomukset kuuluvat myös liikkeen oppiin aikojen lopuista.

Jeesuksen väitetään perustaneen liikkeen Uriellan kautta vuonna 1980.[2] Liike tuomitsee tietokoneet ja Internetin."

Wikipedialle tyypilliseen tapaan englanninkieliset väittävät ensimmäisen Fiat:n lausuneen itse Jumala:

" Let there be light
From Wikipedia, the free encyclopedia
"Fiat Lux" redirects here. For other uses, see Fiat Lux (disambiguation).
This article is about the translated Bible quote. For other uses, see Let There Be Light.

"Let there be light" is an English translation of the Hebrew יְהִי אוֹר (yehiy 'or). Other translations of the same phrase include the Latin phrase fiat lux, and the Greek phrase γενηθήτω φώς (or genēthētō phōs). The phrase is often used for its metaphorical meaning of dispelling ignorance.

The phrase comes from the third verse of the Book of Genesis in the King James Bible:
1:1 - In the beginning God created the heaven and the earth.
1:2 - And the earth was without form, and void; and darkness was upon the face of the deep. And the Spirit of God moved upon the face of the waters.
1:3 - And God said, Let there be light: and there was light.
1:4 - And God saw the light, that it was good: and God divided the light from the darkness."

Lähteet:
loistava wikipedia?

Kysyjän kommentti

näin se varmaan oli

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.03.2010 - 07:56

Kyllä fiiatti on paavin peli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2010 - 09:39

Bugatti Veyron, joka esiintyi hiiriasussa Tonight Showssa. FIAT = Fantastiset Istuimet, Aina Tahmeat.
Vaimoa ei kannata tappaa Fiatilla, vaan antaa uusien pesukoneiden tehdä se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2010 - 10:44

Tais omistaa Lamborghinin.
Ensimmäinen omistamani auto oli kylläkin Fiat (127).