Monet laivat juuttuneet paikoilleen Ruotsin rannikolla, mm. Amorella, Sea Wind, Silja Symphony, näet ne kartalla aprs.fi/

Kapellskärin itäpuolella on jumissa, seuraavissa koordinaateissa:
Amorella 59 48' 35" N, 19 19' 56" E
Sea Wind 59 47' 54" N, 19 19' 38" E
Via Mare 59 48' 23" N, 19 20' 52" E
Lähellä kyllä on jäänsärkijät Tor Viking ja Vidar Viking

Outoon paikkaan, väylien ulkopuolelle, Stor Saxaren saaren itäpuolelle on jäänyt
Silja Symphony 59 27' 20" N, 18 30' 37" E
Katso: aprs.fi/
se http:// alkuosa pyyhkiytyy pois tästä tekstistä aina jostain syystä ? mutta linkki toimii silti.

Lisätty: 05.03.2010 - 00:20

Amorella edelleen jumissa, Ymer ja Vidar Viking menossa auttamaan.
Mariella ilmeisesti auttoi Silja Symphonyn irti, koska se ajoi sitä kautta.
Amorella pääsi vähän matkaa Ymerin perässä, mutta juuttui taas.

Lisätty: 05.03.2010 - 01:05

Kummallista touhua ? Ymer kääntyi takaisin ja kävi aika lähellä Amorellaa, mutta kääntyi sitten taas poispäin, Amorella edelleen jumissa ja odottaa suomalaista jäänsärkijää ? Onkohan kustannus / laskutus ongelmana ? Vidar Viking lähellä, mutta ei tee mitään ?
Jäänsärkijä Ymer kävi taas klo 1:20 (3. kerta) Amorellan lähellä, ehkä tarjoamassa apuaan, mutta lähti sitten pois ??? Vidar Viking lähellä, mutta ei tee mitään ?

Lisätty: 05.03.2010 - 23:59

Ohje: Linkin kartta aukeaa oletusarvoisesti oman paikkakuntasi mukaan, mutta jos oikealla olevaan "Kutsu"-laatikkoon kirjoittaa laivan nimen vaikka Amorella tai "Osoite"-laatikkoon Turku, niin se hakee ja näyttää sen.

Avainsanat: ahtojäät merenkulku aprs-järjestelmä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.03.2010 - 02:15

En osannut kayttää vielä linkkiäsi!
Mutta tästä näin kaikki tiedot Tukholman ja Maarianhaminan väililtä:
www.marinetraffic.com/ais/fi...15:11%20PM

Lisätty: 05.03.2010 - 08:00

Näkyy olevan yhteistyössä kotimainen paikallisjäjestelmä ja tämä kreikkalainen maailman laajuinen synsteemi.
Osaan käytää kun vähän vilkaisin lähemmin, alussa amorella oli jossakin etelä-ameriikan satamana.
Nyt oli Vikingit Tukholman satamassa ja Siljat sauhuaa avomerellä;
www.marinetraffic.com/ais/fi...0600&#

Kysyjän kommentti

Tämä kotimainen on enemmän tosiajassa, se ulkomainen vastaava on ehkä hitaampi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.03.2010 - 23:33

Siel näkyvä oleva! Ei siltaval ko meil päi sanota (lempiväisist), et nii ova ku sulas sovus!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2010 - 00:11

Tosiaan ,siellähän se Amo luuraa,oisko ahtojäät painaneet sitä pohjoista kohti;tosiaan jäätilanne on Saaristomerellä hurja.Saattavat estää laivan/lautan pääsemiseen kaijan reunalle ja kiinni sekä se "kolina" ja rytinä on päätähuimaava,siinä ei nuku edes H. Pulkkinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2010 - 08:43

Pienet jäänmurtajat eivät mahda noissa jäissä yhtään mitään .
Kuulin että jm. Sisu on matkalla apuun. Asiassa ei mitään ihmeellistä kun ajattelee jäätilannetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2010 - 18:45

Kova myrsky oli kyllä paljon haitaksi..kun näin pääsi käymään..ja hurja jäätilanne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.03.2010 - 22:14

Olipas kumma linkki. Antoi Lappeenrannan ja ympäristön kartan.