Kuinka paljon pitäisi syödä että laihtuisi?

Siis ongelmana tuo säästöliekillä oleminen. Syön 2 ateriaa päivässä (lounas & illallinen) ja hedelmiä 1-2 pv, joista tulee noin 900 kaloria. Lisäksi maitokahvia (ilman sokeria) pitkin päivää. Vaikka kuinka lasken kaloreita paino ei tipu. Käyn myös 1h jumpissa väh. joka toinen päivä. Näin on mennyt jo jonkin puoli vuotta ja tämä(kään) systeemi ei kyllä toimi.

Lisätty: 16.08.2008 - 15:11

Painoa reilu 100.

Avainsanat: laihdutus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.08.2008 - 16:46

Syö vähemmän kuin kulutat tai kuluta enemmän kuin syöt.

Täällä on tukitietoa laiduttajalle:
www.tohtori.fi/?page=8294240

Ihmedieetteihin ei kannata tuhlata rahojansa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.08.2008 - 15:07

et sanonut kuinka panava olet.itse painoin 102 kiloa kaksivuotta sitten ,nyt painan 89 kiloa en elämääni mitenkään,kuin aterioita pienentämällä,joten aina on nälkä mutta siihen tottuu ,olen aina lenkkeillyt ja liikkunut paljon joten liikuntaa en lisännyt!

  Ilmoita asiaton vastaus
uma
Vastattu: 16.08.2008 - 20:07

Mene painonvartijoihin. Niillä ohjeilla takuula laihtuu, jos vaan noudattaa niitä. Eikä kyllä takuula tarvitse nähdä nälkää. Se ei olekkaan oikea tapa laihduttaa nähdä nälkää, vaan syödä oikein ja oikeita tuotteita. Se tavallaan on tehtävä täydellinen ruokaremontti. Mäkin olen helkutin hyvä neuvomaan, mut kyseenalaista miten aina noudatan hyviä ohjeita. Usein lipsuu. Painoa senverran ettei ilkiä sanoa. Lääkäriin kun menee, vaiva kun vaiva, sieltä saa aina saman ohjeen; laihduta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2008 - 22:26

Riittävästi.
Viisi ateriaapäivässä.
Itse valmistettuja.
Kannattaa suunnitella.
Raaka-aineet jalan kaupasta päivittäin.
Pysyt terveenä ja painokin asettuu kohdalleen.
Kokemusta on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2008 - 23:14

syö tavallisesti mutta jätä turha napostelu kuten alkoholi ja sipsit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2008 - 13:24

Oletko pitänyt ruokapäiväkirjaa (noin 2vkoa), siitä se lähtee ensin, yleensähän ihmiset sanoo, en mä paljon mitään oo syönyt, mut sit kun listaa KAIKEN syömisensä ja juomisensa päivässä (=joka suupalan). Sitten voi lähteä karsimaan tämän perusteella liikoja mussutteluja pois.

Sanoit syöväsi kaksi pääateriaa päivässä (riippuu tietenkin työn kuluttavuudesta), työpaikallani on ainakin yksi henkilö, joka tekee samoin kuin sinä (siis syö 2 ateriaa päivässä), hän ihmettelee miksi ei laihdu, mutta me muut kyllä tiedämme miksi ei kun katsoo tätä annosmäärää; työpaikkaruokalasta haetaan 'koko rahan edestä' eli on iso lautanen aivan ääriiään myöten täynnä, myös korkeussuuntaan + leivät (yleensä vaaleita leipiä, jotka lihottavat), ja tämä valtava salaattikulho vielä siinä lisänä (ilm. jotta ei tuntuisi niin pahalta itsestä, kun on sentään tullut syötyä vihanneksiakin) + vielä jälkiruoka ja kahvien aikaan aina jotain mutusteltavaa. + se toinen ruoka kotona.jne. tekee sentään istumatyötä!

Itse aiemmin aina ollut laiha ja söin kuin hevonen, mutta josain vaiheessa kiloja tulikin noin 10-15 lisää siihen 50-60kg:aan ja tein tän ns. päiväkirjan ja kyllähän sieltä löytyi ylläreitä, juustot, pähkinät, vaaleaa leipää, leivän päälle vaikka mitä, vihanneksia ja hedelmiä vähän, jne. Siirryin leivässä tummaan ja juustoja karsin, kalaa lisäsin, iltapalaksi näkkäri ja lasi maitoa. yms. ja 10kg lähti hitaasti (vuoden sisällä, mikä hyvä asia), siis varsinaisesti laihduttamatta tai näkemättä 'nälkää', p.s. jätin myös hissit käyttämättä.

Ravintoterapeutilta saa (terveysasemalta) hyviä vinkkejä terveelliseen laihduttamiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2008 - 09:27

Elimistösi kuluttaa energiaa 1500 kaloria/vrk.Sen määrän ihminen tarvitsee,pelkästään pystyäkseen toimimaan.Jos syöt vain tämän verran,laihdut tatusti,olitpa minkä kokoinen tahansa.Tämän määrän alle älä kuitenkaan mene.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2008 - 12:13

Ihan hyviä ja viisaita neuvoja yllä. Jos tähän vielä lisäisi vähemmän viisaan oman kokemuksen noin 15 vuoden takaa: Pudotus 107 kg:sta 78 kg kolmessa kuukaudessa. (olin saanut kehoituksen tehdä jotain asialle, siis läskille).

Homma alkoi sillä kirjanpidolla ja sitten toimenpiteet: Kaljat ja makkarat pois, hiilarit puoleen, iltanapostelu pois, juureksilla ja vihanneksilla korvattiin potut ja pastat. Liikuntaan tuli lisää tunnin kävely päivittäin. Nälkämuistoja ei juurikaan jäänyt, painonlasku alkoi parin viikon päästä.

Homma karkasi sillä lailla käsistä, että kun tavoitteena oli 84-85 kg, niin painonlasku ei pysähtytkään 'rajalla' vaan jatkui siitä huolimatta että lopulla mussutin jo kermaleivoksia päivittäin. Homma tuli tosi kalliiksi, koko vaatevarasto meni uusiksi, kalsaritkaan ei enään pysynett jalassa ilman henkseleitä. Kadotettujen kilojen takaisinkeruuseen on mennyt nyt noin 15 vuotta ja vieläkin homma on kesken.

Jos tästä jotain haluaisi oppia, niin kait se lähinnä olisi havainto, ollaan aika yksilöllisiä ja vähänkin radikaalimmat yritykset on syytä tehdä ammattilaisten avustuksella/valvonnassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2008 - 21:53

ihan yksinkertaisesti, kuluta enemmän kuin syöt, siitä se lähtee varatankin puolelle