Kumpi: usko, toivo, rakkaus, viha, lempi, kateus vai: usko, toivo, rakkaus, lempi, viha, kateus?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.03.2010 - 14:21

Näinkö ihmisen tunne-elämä kulkee tai onko sen asteikko?Jälkimmäinen tuntui...sujuvammalta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.03.2010 - 12:51

ei ihan auennut tuo sanajärjestys arvoituksesi,
mutta pohdittuani asiaa (hyvin pienen) ikuisuuden, päädyin jälkimmäiseen vaihtoejhtoon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2010 - 12:57

Rakkautta, saunomista ja paljasta pintaa . Mahtavaa, jos toivomme, myös. ..... rakkautta, huumoria kuin vihaa, kateutta, mustasukkasuutta. ..... surullisitakin aikaa olen nähnyt vaikka siltikin toivo elää.

Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato.
Toivo kuoli, lapamato tuli uskoon.

Ja sitten vähän pidempi vitsi:
Tiedemies oli afrikkalaisessa viidakossa leiriintynyt ja päätti lähteä metsään tutkiskelemaan asioita. Pahaksi onnekseen hän huomasi eksyneensä ja yritti epätoivoisesti löytää takaisin teltalleen. Matkalla hän kohtasi pieniä tummia miesalkuasukkaita, jotka raahasivat hänet päällikkönsä eteen. Henkensä hädässä panikoiva tiedemies oli aivan kauhuissaan kun päällikkö nousi ylös ja kysyi tältä kysymyksen: "DEATH or WUMBA?"
Mies nopeasti tuumi että death meinaa kuolemaa joten hän päätti sanoa WUMBA. Tästä kaikki alkuasukkaat innostuivat ja rupesivat riemuissaan huutamaan WUMBA, WUMBA, WUMBA!!! Sitten miehelle tehtiin karmea massaraiskaus, josta kärsien hän yömyöhään raahautui teltalleen ja makasi kolme päivää putkeen.
Kolmen päivän päästä mies lähti uudestaan matkaan ja eksyi taas. Tällä kertaa hän kohtasi hänen itsensä kokoisia alkuasukkaita, jotka taas veivät hänet päällikön eteen, joka kysyi: "DEATH or WUMBA?" Mies tuumi että ei perkele ja päätti sitten jälleen sanoa WUMBA. Ja sama karmea tapahtuma toistui. Mies makasi teltassaan kaksi viikkoa ennenkuin kykeni taas seisomaan.
Päästessään menemään mies päätti että ei lähtisi yhtään samaan suuntaan kuin kahdella edelliskerralla, ja eksyi taas. Tällä kertaa mies kohtasi jumalattoman kokoisia jättialkuasukkaita (puhumme nyt 3-metrisistä köriläistä), jotka taas veivät tämän helvetin ison päällikönsä eteen, joka taas kysyi: "DEATH or WUMBA". Tällä kertaa mies tuumi että ei helvetti, kiitti mulle riitti ja totesi päällikölle DEATH. Taas kerran alkuasukkaat riemaantuivat ja päällikkö julisti: "DEATH by WUMBA!"

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.03.2010 - 14:06

...viha, lempi, kateus - jos mietin miten loru oikein kuuluu mennä. Muutoinhan nuo tunteet ihmisessä vaihtelevat tilanteen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.03.2010 - 17:01

Käännyn ensimmäisen puoleen. Kuulostaa sujuvammalta. Tosin en tiedä mitä halusit tuolla hakea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2010 - 14:21

käännyn jälkimmäisen puoleen, tämä on oma mielipiteeni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2010 - 17:02

Nehän on ihan samanlaiset sanonnat...